معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

پایان مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز

فارس (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت مسابقات ورزشی پسران و دختران دوره ابتدایی سراسر کشور در راستای استعدادیابی صورت می‌گیرد و برترین‌های این جشنواره ورزشی به تیم‌های پایه ملی معرفی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پایان مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش فارس، سید کاظم حسینی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در مراسم پایانی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر و دختر دوره ابتدایی کشور که به‌صورت جشنواره در شیراز برگزار شد اظهار کرد: در این جشنواره فرهنگی ورزشی، استعدادیابی مهم‌ترین هدفی است که دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در رشته‌های دوومیدانی، طناب‌زنی، تنیس‌روی‌میز و شنا برگزار شد ادامه داد: این مسابقات ورزشی در مجموعه ورزشی حافظیه، شوریده شیرازی، استخر انقلاب و مجموعه ورزشی حمزه و شهدا در کلان‌شهر شیراز برگزار شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس افزود: در این دوره از مسابقات که به‌صورت جشنواره برگزار شد بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر شامل ۷۶۰ دانش‌آموز پسر و ۷۹۰ دانش‌آموز دختر حضور داشتند که با احتساب آمار داوران، مربیان، سرپرستان و...، حدود ۲ هزار نفر در این مسابقات ورزشی در شیراز حضور داشتند.

حسینی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر و دختر دوره ابتدایی سراسر کشور در راستای استعدادیابی صورت می‌گیرد و برترین‌های این جشنواره ورزشی به گروه مجهزهای پایه ملی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: همه‌دانش آموزان شرکت‌کننده از استان‌ها در این جشنواره از برترین‌های استان خود بودند و به‌خاطر همین مسئله به همه آنها مدال تعلق می‌گیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس، با اشاره به اینکه این مسابقات در راستای گرامیداشت شهدای خدمت و دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس از ۳۱ تیرماه آغاز شده بود و تا هشتم مرداد ادامه یافت گفت: این جشنواره در بخش پسران از ۳۱ تیر الی ۳ مرداد و در بخش دختران از ۵ الی ۸ مرداد برگزار شد.

رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی استان فارس نیز گفت: هر چند همه‌دانش آموزان شرکت‌کننده از استان‌ها در این جشنواره برنده محسوب می‌شوند؛ اما بر اساس امتیاز، در رشته دوومیدانی، تیم استان فارس به مقام قهرمانی رسید و استان‌های البرز و بوشهر در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

ابوذر زیدآبادی نژاد  رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش‌وپرورش فارس اظهار کرد: در شته شنا نیز آذربایجان شرقی رتبه نخست را از آن خود کردند، دانش‌آموزان سمنانی بر سکوی دوم ایستادند و شناگران استان فارسی رتبه سوم را کسب کردند.

وی افزود: در رشته تنیس‌روی‌میز، تنیس‌بازان کرمانشاه قهرمان و دانش‌آموزان ورزشکار استان فارس نائب قهرمان شدند و تیم‌های مازندران و کردستان مشترکاً سوم شدند.

زیدآبادی نژاد ادامه داد: در رشته طناب‌زنی نیز ورزشکاران خراسان رضوی قهرمان شدند، دانش‌آموزان سمنانی نائب قهرمان و استان‌های فارس و یزد مشترکاً به مقام سوم رسیدند.

وی گفت: تیم دوومیدانی استان قم نیز به‌واسطه داشتن حجاب برتر به‌عنوان تیم فرهنگی این مسابقات، معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار