مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت گروه‌های جهادی در آموزش و پرورش از اقدامات طلایی دولت سیزدهم است

فارس (پانا) - مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت گروه‌های جهادی در آموزش و پرورش، اقدام طلایی بود که شهید رئیسی آن را ریل‌گذاری کرد و در ادامه، نهضت گسترده‌ای در کشور ایجاد شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت گروه‌های جهادی در آموزش و پرورش از اقدامات طلایی دولت سیزدهم است

به گزارش پانا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس؛ ضرغام پرنیان در نشست با اعضای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید به مردم و تفکر جهادی اعتقاد داشت.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبات شهید رئیسی با دولت جدید همکاری خواهیم کرد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

پرنیان خاطرنشان کرد: شهید رئیسی، بسیار مظلوم بود و در جامعه شناخته نشد. همچنین شهید امیرعبداللهیان نیز مظلوم بود و آنطور که باید مردم او نشناختند.»

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین را یک ائتلاف ملی دانست و ادامه داد: خدمات شبانه‌روزی شهید آیت‌الله رئیسی از ایجاد بحران جلوگیری کرد البته متاسفانه خدمات بزرگ و ارزشمند شهید رئیسی روایت نشد و وی همچنان مظلوم است.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی در اوج مشکلات، کار بزرگ رتبه‌بندی را اجرایی کرد اما به خوبی روایت نشد و ظرفیت‌های اجتماعی موجود را مدیون ایشان هستیم. همچنین کار جهادی یعنی اینکه منتظر بودجه و امکانات نباشیم و جهادی یعنی کار کردن برای جبران کمبود امکانات است.

پرنیان ادامه داد: فعالیت گروه‌های جهادی، اقدام طلایی بود که شهید رئیسی آن را ریل‌گذاری کرد و در ادامه، نهضت گسترده‌ای در کشور ایجاد شد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج دانش‌آموزی منعقد کردیم در صورت تداوم در دولت جدید، تمام ساحت‌های تربیتی مورد توجه قرار می‌گیرند، گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات بودجه‌ای، بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهادی است.

پرنیان با بیان اینکه امسال ۱۱۰ مورد نشانه‌گذاری کردیم و این موضوع قبلاً ۴۰ مورد بوده است، افزود: در بحث فعالیت گروه‌های جهادی در همه شهرها باید برآورد صورت گیرد و بخشی از مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز اظهار کرد: در دنیا مقوله‌ای به نام ضریب جینی داریم و بر اساس آن باید دید تا چه اندازه امکانات طبق عدالت توزیع شده است. البته در آموزش و پرورش این توزیع امکانات به آموزش ختم می‌شود.

قاسمی افزود: در دولت سیزدهم، طرح‌هایی اجرایی شد که تاکنون نبوده است لذا اجرای این طرح‌ها کمک کرد تا به سمت عدالت برویم.

وی تصریح کرد: «در گذشته شاید به صورت جسته و گریخته، کارهایی در راستای توسعه عدالت انجام می‌شد اما منسجم نبود. لذا در این دولت این مهم صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح‌های جهادی، بسیاری از گره‌ها را باز کنیم، خاطرنشان کرد: وقتی وارد جایی می‌شویم، احساس شادی و شعف ما بستگی به فضاسازی خوب آن محیط دارد. لذا دانش‌آموزانی را باید تربیت کنیم که حس تلخی کمتری را نسبت به بی‌عدالتی احساس کرده باشند.

محمدخلیا خرد، مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز اظهار کرد: دولت شهید رئیسی، اهتمام جدی برای توسعه عدالت تربیتی داشت و تخصیص بیشترین بودجه به استان فارس در حوزه عمرانی در این دوره اتفاق افتاد.

خرد افزود: هرچند کارهای خوبی انجام شده اما با وجود گروه‌های جهادی باید بیش از گذشته در این استان کار شود‌.

وی تصریح کرد: هر چند ۲ طرح شهید عجمیان و شهید عرب در استان بسیار اثرگذار بوده اما نیازمند کار بیشتری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که از این آمار حدود ۶۰۰ پروژه خیّرساز است که باید برای اتمام آن‌ها تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۷۰ مدرسه با بیش از ۲ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی در استان فارس ساخته شده است. همچنین ۱۵۰۰ مدرسه را استانداردسازی و ۱۱۰ سرویس بهداشتی در مدارس را تعمیر و تجهیز کردیم.

خرد گفت: انجام بیش از ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت و ۲۵۰ هزار مترمربع ایزوگام از دیگر اقدامات دولت شهید رئیسی در استان است.

وی ادامه داد: مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس اضافه کرد: طی یک سال اخیر بیش از ۸۰ مدرسه را به بهره‌برداری رساندیم و سرانه آموزشی و پرورشی را افزایش دادیم.

خرد ادامه داد در طرح عجمیان با کمک گروه‌های جهادی بیش از ۳۷۰۰ مدرسه استان شاداب‌سازی شد.

کاظم اسماعیل‌شعار، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس نیز اظهار کرد: تلاش داریم فعالیت گروه‌های جهادی منسجم و موثر انجام شود.

اسماعیل‌شعار افزود: پیوست فرهنگی برنامه‌های گروه جهادی، ضروری است. تلاش داریم بیش از ۱۳۰ نفر را در گروه جهادی ویژه مدارس ساماندهی کنیم.

قهرمان قهرمانی، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: در سال جدید سهمیه مربوط به طرح شهید عجمیان محدود شد و تنها ۲۰ سهمیه به استان فارس تخصیص داده شد.

قهرمانی افزود: مدارس شهرستان‌های بیست‌گانه را در سامانه ثبت کردیم. راستی‌آزمایی صورت گرفته و نیازمندی‌ها نیز احصا شده و همچنین ۶۸۰ مدرسه در این ۲۰ شهرستان تحت پوشش قرارگاه جهادی، قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انتظارات قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را برای شهرستان‌ها اعلام کردیم و اهداف را تشریح کرده‌ایم.

قهرمانی تصریح کرد: طرح شهید عرب نیز در استان کلید زده شده و نیازمندی‌های مدارس در خصوص سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی احصا شده است. لذا در مرحله اول این طرح ۶۷ مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استان فارس علی‌رغم مشکلات موجود به همت همکاران، آمادگی اجرای هر ۲ طرح را دارد.

مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش در سفر یک‌روزه خود به شیراز قرار است از چندین آموزشگاه کمتربرخوردار در این شهر بازدید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار