تقدیر از فرهنگیان فارسی دارنده رتبه برتر پژوهشی کشور
شیراز( پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با تاکید بر توجه جدی به پژوهش به عنوان یک موضوع زیربنایی و بنیادی گفت: برای ارتقا اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت باید معلمان پژوهشگر پژوهندگی را در دانش آموزان رشد دهند
محسن کلاری در جمع فرهنگیان فارسی دارنده رتبه برتر پژوهشی کشور و درحاشیه مراسم ملی تقدیر از معلمان برتر پژوهنده کشور که به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور در شیراز هم برگزار شد،گفت: باید پژوهش باوری را حتی در این شرایط کرونایی به خانه های دانش آموزان نیز انتقال دهیم به گونه ای که اولیا در کنار موضوعات علمی و آموزشی به موضوع پژوهش و نقش آن در زندگی نیز اهمیت دهند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه جامعه بدون پژوهش راه به جایی نخواهد برد گفت: آموزش و پرورش بدون باور پژوهشی در مسئولین قطعا حلال مشکلات نخواهد شد و باید در کنار معلمان پژوهشگر پژوهندگی را در دانش آموزان رشد دهند تا بتوانند اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت را ارتقا دهند.
کلاری با اشاره به تلاش ها و دستاوردهای پژوهشی دانشآموزان و همکاران فرهنگی گفت: باید پژوهش باوری برای تمام روسای ادارات و مدیران مدارسی که موضوع آموزش و پرورش را در سطح کلان پی گیری می کنند به عنوان یک موضوع مهم دنبال شود .
وی با تاکید بر توجه جدی به پژوهش به عنوان یک موضوع زیربنایی و بنیادی گفت: امیدوارم که بتوانیم امور پژوهشی را با قدرت بیشتری نسبت به قبل به صورت زیربنایی پیش ببریم.
کارشناس تحقیقات و پژوهش پژوهشکده معلم فارس نیز در این مراسم با اشاره به تلاش پژوهشگران استان و ارتقاء کمی و کیفی طرح های اقدام پژوهی در سطح استان وکشور گفت: همچنین بعد از برگزاری اولین همایش ملی چالش ها و فرصت های اقدام پژوهی در آموزش و پرورش، در استان فارس یک کار خلاقانه ای انجام گرفت .
سودابه فرزانه افزود: به این شکل که با طراحی سامانه ای، کلیه مراحل انجام اقدام پژوهی به صورت الکترونیک انجام می گیرد، به گونه ای که هم در وقت و هم در هزینه پژوهشگران صرفه جویی شد و دسترسی به سامانه کیز به علت لینک به سامانه هوشمند معلم آسان و سریع است
وی ادامه داد: این طرح پس از دو سال اجرای آزمایشی در استان به پژوهشگاه به عنوان تجربه برتر پژوهشی استان ارسال شد، با دقت نظر و توجه مسئولین اهمیت و ضرورت این طرح شناخته شد و در پی آن دبیرخانه کشوری اقدام پژوهی به استان فارس ارائه گردید.
کارشناس تحقیقات و پژوهش پژوهشکده معلم فارس با اشاره به اینکه سامانه معلم پژوهنده http://dkmp.farsedu.ir از مهرماه ۹۹ به استان ها معرفی شد گفت: با تلاش گروه تحقیق و پژوهش برای کلیه استان ها صفحات خاص ایجاد شد و فایل های آموزشی نحوه بهره گیری از سامانه برای روسای گروه استان ها ارسال شد، همچنین به صورت شبانه روزی همکاران حوزه پژوهش استان فارس پاسخگوی سوالات ادارات کشور بودند.
فرزانه افزود: ۲۸۹ کاربر از استان های مختلف در قالب، مدیر استان، اقدام پژوه و داور، در سامانه ثبت شده و کد و رمز ورود دریافت کرده اند و تعداد ۱۱۴ طرح بنا بر سهمیه هر استان در مرحله کشوری وارد سامانه شد.
وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور شبکه داوری تشکیل شد و تعداد ۶۳ داور برای داوری طرح های منتخب استان ها در سطح کشوری در سامانه ثبت و کد و رمز دریافت نمودند.
کارشناس تحقیقات و پژوهش پژوهشکده معلم فارس با بیان اینکه اولین جلسه هم اندیشی و تقریب آراء داوران کشوری استان فارس برگزار شد گفت: داوری طرح های برگزیده تا ۷ آذر ماه انجام شد و نتایج به پژوهشگاه مطالعات اعلام شد.
فرزانه با اشاره به ابنکه در روز شنبه ۲۲ آذر ماه از طرف وزیر محترم اموزش و پرورش دبیرخانه کشوری معلم پژوهنده در فارس با نام دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده رونمایی شد گفت: امروز نیز در این جلسه از ۱۴ طرح برگزیده کشوری تقدیر می گردد.
در این مراسم از هفت تن از فرهنگیان فارسی که در سه تیم حائز رتبه برتر پژوهشی کشور شده بودند تقدیر شد.
در این مراسم از خانمها: زهره فتحی، مژگان دهقانی با اجرای طرح تن بد در جهت رفع مشکل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان حائز رتبه اول کشوری شده بودند تقدیر شد.
همچنین از احسان طالبی دانشجو معلم پردیس شهید رجایی شیراز پژوهشگر برگزیده حائز رتبه دوم کشوری نیز تقدیر شد.
همچنین ازآقایان: قاسم نعمتی، محمدرضا ساده میمندی، محسن سپهی وخانم سودابه فرزانه که با طرح مدرسه پژوهنده حائز رتبه اول کشوری در تجارب برتر در مدیریت پژوهشی شده بودند نیز تقدیر شد.
ارسال دیدگاه