برگزاری اختتامیه نهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور
شیراز(پانا)-در اختتامیه نهمین مجلس دانش آموزی کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش که بصورت ویدئو کنفرانس بعدازظهر سشنبه برگزار شد، ضمن نطق هایی از سمت نمایندگان مجلس نهم، روسای کمیسیون های مختلف مجلس نیز گزارش کارهای خود را ارائه دادند.
![برگزاری اختتامیه نهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTE0MDg3aKju/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHuQXYbP1J8rgsAIKXaKdntA,,/MTE0MDg3aKju.jpg)
نطق های نمایندگان در موضوعاتی اعم از فشار کنکور بر دانشآموزان، کمبود امکانات و عدم دسترسی برخی دانشآموزان به فضای مجازی، توجه آموزش و پرورش صرفا در راستای آموزش درس، و عدم توجه به استعداد های دانشآموزان بود.
همچنین به مناسبت هفته سلامت روان ، سند نهمین دوره مجلس دانشآموزی نیز بر محوریت سلامت روان دانشآموزان بود که ۸۸ درصد از ۱۵۰ نماینده استان ها با این سند موافق و خواستار مهر تایید از سمت وزیر آموزش و پرورش کشور شدند.
وزیر آموزش و پرورش کشور پس از شنیدن سخنرانیها و گزارشهای نمایندگان مجلس بیان کرد که تمامی حرف ها و خواستههای دانشآموزان را از طریق معاون پرورشی وزارت به گوش مراجع زیربط رسانده میشود و توجه ویژه ای به انجام ایدههای دانشآموزان خواهد شد.
محسن حاجی میرزایی درمورد موضوع سند مجلس نهم در قالب مدرسه و سلامت روان دانش آموزان، از نمایندگان تقدیر و تشکر کرد که به چنین موضوع مهمی توجه کردهاند.
حاجی میرزایی با اعتقاد بر اینکه پیش نیاز موفقیت سلامت جسمی و روانی است گفت: هم اکنون که جامعه در التهابات فراوان و سیل تغییرات به سر میبرد و یا با ساحت های جدیدی مواجه میشویم، مانند ویروس کرونا، شرایط روحی و روانی جامعه به مخاطره میافتد
و این یک اقدام ارزشمند و مورد نیاز است که بنده این مهم را به شورای عالی آموزش پرورش ارجاع و خواستار توجه ویژه بدلیل ضرورت جدی آن در جامعه خواهم شد.
او با اظهار اینکه (فقط شما نیستید ک میخواهید به حرف هایتان توجه کنیم، این ماییم که میخواهیم با ما حرف بزنید) یعنی ما و مجموعه ی بزرگ آموزش نیازمند تدابیر راهگشا و افکار خلاق هستیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش نیازمند روح خلاق ، ایدهپرداز، سازنده، باعث پیشرفت و نوآور است که اینها همگی سرمایههای با ارزش کشور هستند.
به گفته حاجی میرزایی جامعه ما بیش از شیمی و ریاضی و فیزیک به توسعه مهارتهای جمعی، به افزایش بلوغ اجتماعی،قدرت تعامل و مشارکت پذیری و توانایی حل مسئله است که نیاز دارد چون آموزشهایی که در کتاب یاد میگیریم از ذهن ها میرود و درحالیکه مهات های آموخته شده باقی میماند.
این مقام مسئول در رابطه با آموزش های مجازی در شرایط کنونی تصریح کرد: چیزی که وزارت از زمان شیوع کرونا تا کنون اعلام کرده است این است که ما خود را مسئول میدانیم تا به همه ی دانشآموزان صرف نظر از اینکه کجا هستند و با چ امکاناتی زندگی میکنند، به آنها آموزش دقیق را برسانیم.بطوری که حتی دانشآموزانی که به اینترنت و موبایل و تلوزیون دسترسی ندارند، مسئولان موظف اند بسته های آموزشی را بطور هفتگی درب منزل به آنها تحویل دهند
وزیر آموزش و پرورش در جواب به نماینده ای که اظهار کرده بود آموزش پرورش با مواجه در برابر این پدیده ناتوان عمل کرده است گفت: تجربیات دنیارا در این امر بررسی کنید. این پدیده کل جهان پیرامون مارا در بر گرفته است و از شما میخواهم که راه ها و تصمیمات و اقدامات این کشور هارا ببینید.
او اضافه کرد: ۶۷ درصد از معلمان در کل دنیا برای بار اول از آموزش الکترونیکی استفاده میکنند و بسیاری از کشورها و حتی در اروپا، دسترسی ب اینترنت و ابزار هوشمند ۱۰۰ درصد نیست اما همه ناگزیرند از روش مختلف در امر آموزش استفاده کنند که ما نیز از همه ی این روش ها در حال استفاده ایم.
در پایان این جلسه در استان فارس،سازمان دانشآموزی استان از نمایندگان این دوره از مجلس تقدیر کرد.
خبرنگار: ریحانه قاسمی
ارسال دیدگاه