پانایی ها در اتاق فکر شبکه امید
تهران (پانا) - در بازدید امروز خبرنگاران اردوی مسئله محور از مرکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با احسان لشکری کارشناس گروه تولید و ایده پردازی شبکه امید به گفتگوی اختصاصی میپردازیم.

-طی ماه های اخیر شاهد تغییرات مشهود و سازنده ای در محتوای برنامه های شبکه امید بودیم چه معیار هایی رو برای تولید محتوا دنبال میکنید؟
-مطمئنا علاقه مخاطب برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و در ساخت بسته های محتوایی شبکه یکی از مهم ترین ملاک های ما است.
-چگونه به این سلیقه بیننده پی می برید؟
-تیم کارشناسان شبکه با بررسی جامعه آماری مخاطبین و نظرسنجی، محتوایی که برای جوان مخاطب جذاب است شناسایی و در تیم تولید و ایده پردازی گسترش می دهد. -بازی های ویدیویی از مقبولیت بسیار زیادی در بین نسل جدید برخوردار است مخصوصا با پیشرفت تکنولوژی های بازیسازی.
شما چه تدابیری برای تولیدات رسانه ای در این حوزه اندیشیده اید؟
-شبکه امید پیشرو در تولیدات مورد علاقه جوانان است به ویژه بازی های ویدیویی.ما حدود ۲ تا ۳ ساعت از اوقات طلایی بسته روزانه را به بازی ویدیویی اختصاص داده ایم که این نیاز مخاطب برطرف بشود.
-برای درگیری های ذهنی و سردرگمی جوانان چه تمهیداتی در نظر گرفته اید؟
-یکی از اصلی ترین رسالت های شبکه امید پاسخ به علامت سوال های ذهن جوان مخاطب است.برای مثال برنامه برو پی کارت با موضوع انتخاب رشته برای دانش آموزانی که کنکور دادند و باید انتخاب رشته میکردند ساخته شده و فصل جدید این برنامه در دست تولید است و یا برنامه های رفیق و مجرینو و...
-از هوش مصنوعی چه استفاده هایی میکنید؟
-پروژه ای داشتیم که برای تغییر پس زمینه از هوش مصنوعی استفاده کرده باشیم اما فعلا تهیه کنندگان و ایده پردازان برای پیشبرد بهتر پروژه ها از این ابزار ها کمک می گیرند تا محتوا با سلیقه مخاطب تطابق بیشتری داشته باشد.
-شبکه امید برای آینده چه طرح ها و ایده هایی دارد؟
-فعلا ایده های زیادی مثل مهارت های زندگی دخترانه و یک مستند مسابقه مورد بحث در جلسه های کارشناسی است باید ببینیم چه نتیجه ای حاصل میشود تا تولید را شروع کنیم.
ارسال دیدگاه