معاون وزیر صمت:

تورم تولید کننده از ۸۰ به ۲۸.۹ درصد در سه سال گذشته رسید

تهران (پانا)- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت با وجود تورم در کشور، تورم تولیدکننده از تورم کل پایین تر بوده و از ۸۰ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۲۸.۹ درصد در بهار ۱۴۰۳ رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تورم تولید کننده از ۸۰ به ۲۸.۹ درصد در سه سال گذشته رسید

محمدمهدی برادران عصر شنبه دهم شهریور ۱۴۰۳ در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: این آمارهای رسمی کشور از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار است و روند تورم تولید کننده نسبت به چهار سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وی افزود: باید روند تورم تولیدکننده به یک درصد برسد و این روند کاهش ادامه یابد ضمن اینکه این روند به خاطر سیاست ها و تلاش های صنعتگران و تولیدکنندگان بوده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با بیان اینکه ۶۳۰ هزار شناسه اختصاصی کالا داریم، گفت: ۱۴ میلیارد شناسه رهگیری کالا در کشور داریم که فقط برای امسال ۶۰ میلیون قطعه کالا در حوزه لوازم خانگی شناسه رهگیری دریافت کرد.

وی ادامه داد: کد شناسه کالا برای کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی رسمی است، بقیه کالاهایی که کد رهگیری ندارند قاچاق یا تولید زیرپله ای هستند که رسمیت ندارند.

برادران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید سرمایه گذاری صنعتی بیان داشت: تولید بدون کارخانه رسمیت بیشتری پیدا کرده که فرصت مناسب برای سرمایه گذاری جدید است.

وی خاطر نشان کرد: مردم برای آشنایی بیشتر می توانند از راهنمای کسب و کار که ۲۲ رشته تخصصی است از سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند. ضمن اینکه برنامه راهبردی صنعتی برای پنج سال آینده نیز تدوین شده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار