مدیر پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان پیشوا:

حضور دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها نقش مهمی در یادگیری جذاب و ماندگار علوم تجربی دارد

پیشوا (پانا) - مدیر پژوهشسرا خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان پیشوا حضور دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها و شرکت در تورهای علمی-تفریحی را نقش مهمی در یادگیری جذاب و ماندگار علوم تجربی دانست.

کد مطلب: ۱۵۴۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها نقش مهمی در یادگیری جذاب و ماندگار علوم تجربی دارد

زهرا بهادری، مدیر پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان پیشوا، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کاوشگری در درس علوم خبر داد.

وی تأکید کرد: «حضور دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها و شرکت در تورهای علمی-تفریحی، نقش مهمی در یادگیری جذاب و ماندگار علوم تجربی دارد.»

بهادری با اشاره به اهمیت روش‌های عملی در آموزش، افزود: «دانش‌آموزان در محیط‌های عملی، با انجام آزمایش و مشاهده مستقیم، مفاهیم علمی را به‌صورت عینی درک می‌کنند. پژوهش‌سراها فرصت مناسبی برای انجام این آزمایش‌ها و درک بهتر قوانین علمی فراهم می‌کنند.»

مدیر پژوهش‌سرا همچنین خاطرنشان کرد: «آموزش علوم به دانش‌آموزان، مهارت‌هایی مانند جمع‌آوری اطلاعات، سازماندهی و استفاده از داده‌ها و همچنین آشنایی با روش‌های آزمایش را تقویت می‌کند. این مهارت‌ها به آنان کمک می‌کند تا دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و مفاهیم علمی را به‌صورت عملی بررسی و تجربه کنند.»

بهادری در ادامه گفت: «پژوهش‌سرا به‌عنوان یک مرکز علمی، امکان مشاهده، کاوش و تأیید مفاهیم علمی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورد. آموزش علوم از سنین پایین نیز به تقویت تفکر منطقی و مهارت حل مسئله کمک می‌کند که تأثیر مثبتی بر آینده تحصیلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان خواهد داشت.»

در پایان، وی بر اهمیت برگزاری تورهای علمی و حضور دانش‌آموزان در پژوهش‌سرا تأکید کرد و گفت: «شور و شوق دانش‌آموزان هنگام انجام آزمایش‌ها و کار گروهی در پژوهش‌سرا بسیار دیدنی است. مواجهه با موقعیت‌های جدید و مشاهده پدیده‌های علمی، مسیر کشف و یادگیری را برای آنان هموار می‌کند.»

خبرنگار : دانش آموز: سمن مجیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار