مدیر آموزش و پرورش ملارد:
گفتگوی موثر کلید تحول در آموزش و پرورش
ملارد(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد گفتگوی موثر را کلید تحول در آموزش و پرورش دانست و بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تاکید کرد.
سعید تیموری راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد، در جلسه پرسش و پاسخ روسای شورای دانشآموزی مدارس بخش صفادشت با مسئولین ،بر اهمیت گفتوگوی مؤثر و مبتنی بر بصیرت، ولایت و تحول تأکید کرد. وی با بیان این نکته که موفقیت یک امر تصادفی نیست، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به موفقیت، لازم است الزامات خاصی را در سیستم آموزش و پرورش نهادینه کنیم و این تنها از طریق دانشافزایی امکانپذیر است.
مدیر آموزش و پرورش ملارد ادامه داد : در دنیای امروز، موفقیت به افرادی تعلق دارد که با مشارکت جمعی، تصمیمات عقلانی و منطقی اتخاذ میکنند. هر چه بیشتر بتوانیم با همکاری یکدیگر تصمیمگیری کنیم، به همان اندازه مؤثرتر و بهتر عمل خواهیم کرد.
تیموری همچنین به مفهوم سازمان یادگیرنده اشاره کرد و گفت : پیش از آنکه مدرسه به یک سازمان یاد دهنده تبدیل شود، ضروری است که ابتدا به یک سازمان یادگیرنده تبدیل گردد. در این راستا، مطالعه و کسب دانش ، آشنایی با روشها و شیوههای نوین یادگیری و به اشتراکگذاری تجربیات از مؤثرترین راهها برای ارتقاء فرآیند یادگیری محسوب میشود.
وی بر اهمیت تعامل سازنده با تمامی اعضای سیستم تأکید کرد و افزود: باید در جهت ایجاد همدلی، همافزایی و افزایش مشارکت در مدارس گامهای مؤثری برداریم. برقراری ارتباط هفتگی میان مسئولین و دانشآموزان میتواند پیوند مؤثری بین اهداف آموزش و پرورش و مدیران مدارس ایجاد کند و فاصله گفتمان بین صف و ستاد را کاهش دهد.
تیموری در ادامه بر ضرورت ایجاد شرایط لازم برای مواجهه منطقیتر و پویاتر با چالشها تأکید کرد و گفت: توجه به نظام برنامهریزی که دارای پویایی و انعطافپذیری باشد، اهمیت ویژهای دارد تا بتوانیم نگاهی عقلانی و منطقی به شرایط مختلف داشته باشیم.
وی همچنین بر رویکرد سیستماتیک و هوشمندانه به مسائل تأکید کرد و بیان داشت: باید با نگاهی علمیتر به موضوعات روز بپردازیم تا وضعیت موجود در مدارس را با نیازهای امروز تطبیق دهیم.
مدیر آموزش و پرورش ملارد در ادامه اظهار داشت: ایجاد شادی و نشاط در محیط مدارس باید با رعایت قواعد و اصول منطقی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت کشور همراستا باشد. ایجاد پویایی در مدارس هیچ تعارضی با روند صحیح آموزش و پرورش ندارد و سند تحول بنیادین نیز بر ایجاد محیطی شاداب تأکید کرده است.
در پایان، تیموری تربیت تمامساحتی با رویکرد نواندیشانه را از اهداف کلیدی آموزش و پرورش دانست و گفت:برنامهریزی و ترسیم چشمانداز برای تحقق تربیت در شش ساحت مدنظر سند تحول بنیادین باید مهمترین دغدغه آموزش و پرورش باشد. تربیت در ساحتهای علمی، عبادی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، زیستی، تربیت بدنی و همچنین ساحت هنری و زیباشناختی به یک اندازه اهمیت دارند.
ارسال دیدگاه