معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد:
آزمونهای عملکردی نقش کلیدی در بهبود فرآیند یادگیری دانشآموزان دارند
ملارد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد گفت: برگزاری آزمونهای عملکردی، نقش کلیدی در بهبود فرآیند یادگیری دانشآموزان دارد.
سیدرسول حسینیساجدی در گفتوگو با پانا از برگزاری ارزشیابی عملکردی درس ریاضی پایه نهم خبر داد و اظهار کرد: «این ارزشیابی با هدف سنجش دقیق سطح علمی دانشآموزان، شناسایی نقاط ضعف، تقویت انگیزه یادگیری و بهبود روشهای تدریس برگزار شده است.»
وی افزود: «این ارزشیابی، فرصتی مناسب برای بهبود فرآیند یادگیری است و به دانشآموزان کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. در نتیجه، آنان میتوانند با برنامهریزی بهتر، پیشرفت تحصیلی خود را تضمین کنند.»
اهمیت آزمونهای عملکردی در پایه نهم
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد با اشاره به اهمیت این آزمونها خاطرنشان کرد: «برگزاری آزمونهای عملکردی بهویژه در مقاطع حساس تحصیلی مانند پایه نهم، نقش کلیدی در سنجش دقیق سطح علمی دانشآموزان دارد. این آزمونها اطلاعات ارزشمندی درباره نقاط قوت و ضعف دانشآموزان در اختیار معلمان قرار میدهند و به آنها کمک میکنند تا روشهای تدریس خود را بر اساس نیازهای واقعی دانشآموزان تنظیم کنند.»
ارزیابی و تأثیرات نتایج ارزشیابی
حسینیساجدی درباره نتایج این ارزشیابی گفت: «انتظار میرود نتایج این آزمون به ارتقای کیفیت آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در شهرستانها کمک کند. همچنین این نتایج میتواند اطلاعات مفیدی برای سیاستگذاران آموزشی فراهم آورد تا برنامههای مؤثرتری برای بهبود نظام آموزشی طراحی کنند.»
وی تأکید کرد: «با توجه به برگزاری این آزمون بهصورت کشوری، پاسخنامهها پس از پایان آزمون به اداره کل آموزش و پرورش ارسال خواهند شد تا تصحیح و ارزیابی نهایی با دقت و صحت انجام شود. این اقدام به ارتقای سطح آموزشی در مدارس سراسر کشور کمک خواهد کرد.»
نتیجهگیری
این ارزشیابی علاوه بر کمک به دانشآموزان برای بهبود عملکرد فردی، ابزار مؤثری برای تدوین سیاستهای آموزشی کارآمدتر فراهم میآورد و گامی مهم در راستای ارتقای سطح آموزش در کشور محسوب میشود.
ارسال دیدگاه