مدیر آموزشگاه محمدجواد موفقیان یک ناحیه یک بهارستان:
پژوهش موتور محرک توسعه پایدار جامعه است
بهارستان(پانا)- مدیر آموزشگاه محمدجواد موفقیان یک ناحیه یک بهارستان، پژوهش را موتور محرک توسعه پایدار جامعه دانست.
آزاده هفتلنگ، مدیر آموزشگاه محمدجواد موفقیان در ناحیه یک بهارستان، در گفتوگویی بر اهمیت پژوهش به عنوان موتور محرک توسعه پایدار جامعه تأکید کرد و گفت: «پژوهش میتواند به دانشآموزان کمک کند تا دریابند علم چگونه میتواند در زندگی روزمرهشان تأثیرگذار باشد. این روز فرصتی برای توجه به تفکر انتقادی و خلاقیت در فرآیند یادگیری است.»
اهمیت آموزش مهارتهای پژوهشی
هفتلنگ تأکید کرد: «آموزش مهارتهای پژوهشی در مدارس نه تنها به تقویت اعتماد به نفس دانشآموزان کمک میکند، بلکه آنها را برای ورود به دنیای حرفهای آینده نیز آماده میسازد. این مهارتها به دانشآموزان کمک میکند تا در مواجهه با چالشهای آینده بهتر عمل کنند و بتوانند تصمیمات آگاهانهتری بگیرند. همچنین دانشآموزانی که توانایی تحقیق و تحلیل دارند، قادرند در هر زمینهای که وارد میشوند، موفقتر عمل کنند.»
هدایت نسل آینده به سمت کشف ناشناختهها
مدیر آموزشگاه محمدجواد موفقیان، با تأکید بر اهمیت هدایت نسل آینده به سمت کشف ناشناختهها بیان کرد: «هر شکست میتواند گامی به سوی موفقیت باشد. پژوهشگران واقعی کسانی هستند که با نگاهی نو به مسائل نگاه میکنند. ما باید فضایی امن برای آزمون و خطا در مدارس ایجاد کنیم تا دانشآموزان تشویق شوند از مرزهای دانش فراتر روند و ایدههای جدید را آزمایش کنند.»
تأثیرات مثبت پژوهش بر جامعه
هفتلنگ خاطرنشان کرد: «پژوهش به عنوان یک ابزار تحولآفرین میتواند به شناسایی نیازهای جامعه کمک کند و راهحلهایی برای مشکلات موجود ارائه دهد. طبق آمار، ۷۵ درصد از مشاغل جدید در آینده نیازمند مهارتهای پژوهشی و تفکر خلاق هستند. این نشاندهنده اهمیت آموزش پژوهش در مدارس است.»
مدیر آموزشگاه موفقیان در ناحیه یک بهارستان تصریح کرد: «با توجه به تغییرات سریع فناوری و نیازهای بازار کار، لازم است نظام آموزشی کشور متناسب با این تحولات پیش برود. بر اساس تحقیقات اخیر، ۶۰ درصد از کارفرمایان اعلام کردهاند که مهارتهای پژوهشی یکی از مهمترین معیارهای استخدام آنهاست.»
وی در پایان سخنانش بر این نکته تأکید کرد که آیندهای روشن برای جامعه تنها از طریق ترویج فرهنگ پژوهش ممکن است و گفت: «ما باید نسل آینده را تشویق کنیم تا با کنجکاوی و اشتیاق به دنیای علم وارد شوند؛ هر دانشآموزی که امروز تشویق شود تا سؤال بپرسد و تحقیق کند، ممکن است فردا راهحلهای نوآورانهای برای چالشهای بزرگ جامعه ارائه دهد. ایجاد محیطی پویا و جذاب در کلاس نه تنها موجب رشد علمی دانشآموزان خواهد شد، بلکه آنها را برای ایفای نقش مؤثر در جامعه آماده خواهد کرد.»
ارسال دیدگاه