کارشناس‌مسئول آموزش نیروی انسانی و پژوهش آموزش و پرورش ملارد:

پژوهش‌محوری در مدارس منجر به تقویت کنجکاوی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود

ملارد (پانا) - کارشناس‌مسئول آموزش نیروی انسانی و پژوهش آموزش و پرورش شهرستان ملارد، ایجاد فضای پژوهش‌محور را کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۵۲۶۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌محوری در مدارس منجر به تقویت کنجکاوی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود

مهناز توکلی، کارشناس مسئول آموزش نیروی انسانی و پژوهش آموزش و پرورش شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در خصوص ضرورت تحقیق و پژوهش در مدارس گفت: «رویکرد پژوهش‌محوری در مدارس موجب می‌شود تا دانش‌آموزان، مهارت‌های تفکر و حل مساله را آموخته و به کشف محیط اطراف خود بپردازند. در این صورت، حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل در دانش‌آموزان تقویت شده و استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود.»

توکلی با اشاره به تأثیر مثبت پژوهش بر یادگیری دانش‌آموزان ادامه داد: «پژوهش به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که به صورت فعال در فرآیند یادگیری شرکت کنند و از طریق تجربه‌های عملی، مفاهیم علمی را بهتر درک کنند. این رویکرد نه‌تنها به افزایش دانش علمی آن‌ها کمک می‌کند بلکه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی آن‌ها را نیز تقویت می‌کند.»

وی به چالش‌های موجود در مسیر ترویج پژوهش در مدارس اشاره کرد و گفت: «یکی از چالش‌های اصلی، کمبود منابع و امکانات آموزشی است. برای اینکه پژوهش در مدارس به یک فرهنگ تبدیل شود، نیاز به حمایت‌های مالی و تجهیزاتی داریم. همچنین آموزش معلمان در زمینه روش‌های پژوهش‌محور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.»

توکلی تأکید کرد: «اگر بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که در آن دانش‌آموزان به تحقیق و پژوهش علاقه‌مند شوند، می‌توانیم به آینده‌ای روشن‌تر و پر از نوآوری و خلاقیت امیدوار باشیم. این امر نه‌تنها به نفع خود دانش‌آموزان است بلکه به پیشرفت جامعه نیز کمک خواهد کرد.»

خبرنگار : دانش آموزان ،نادیا قدمی،محمد مهدی قدمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار