دبیر ریاضی مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان شهریار در گفتگو با پانا:

جشنواره‌های ریاضی فرزانگان شهریار؛ راهی برای افزایش علاقه‌مندی به ریاضی در دانش‌آموزان است

شهریار( پانا)- دبیر ریاضی مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان شهریار برگزاری جشنواره ریاضی ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم را باعث ایجاد انگیزه و راهی برای افزایش علاقه مندی آنان به ریاضی دانست.

کد مطلب: ۱۵۲۲۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌های ریاضی فرزانگان شهریار؛ راهی برای افزایش علاقه‌مندی به ریاضی در دانش‌آموزان است

فائزه نجمی، دبیر ریاضی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان شهریار، در گفتگو با پانا به آسیب‌های آموزش ریاضی در مدارس اشاره کرد و گفت: «یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آموزش ریاضی، پرداختن صرف به مفاهیم درسی و حل تمرین‌ها در کلاس است. معلم به دلیل کمبود زمان و حجم بالای مطالب درسی، تنها به تدریس و حل تمرینات می‌پردازد و این روش باعث می‌شود که ریاضی برای دانش‌آموزان خسته‌کننده و کسالت‌آور شود.»

وی در ادامه اظهار کرد: «برای مقابله با این آسیب‌ها باید کلاس‌های ریاضی را با روش‌های جذاب‌تری برگزار کرد. از جمله استفاده از بازی‌های آموزشی، بیان کاربردهای ریاضی در زندگی روزمره، هنر و معماری، و تشویق دانش‌آموزان به تحقیق و ارائه این مطالب در کلاس. اینگونه می‌توان شور و شوق یادگیری را در دانش‌آموزان افزایش داد.»

نجمی افزود: «همچنین فعالیت‌های گروهی می‌توانند کمک زیادی به یادگیری مؤثر دانش‌آموزان کنند. فعالیت‌هایی مانند ساخت دست‌سازه‌های ریاضی، پژوهش درباره مفاهیم جذاب ریاضی، و شرکت در بازی‌های آموزشی می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا مفاهیم ریاضی را به صورت کاربردی و جذاب تجربه کنند.»

دبیر ریاضی دبیرستان فرزانگان با اشاره به جشنواره‌های ریاضی که هر سال برگزار می‌کند، گفت: «در ماه‌های نخستین سال تحصیلی، جشنواره ریاضی را برای ایجاد انگیزه و علاقه در دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار می‌کنم. در این جشنواره، دانش‌آموزان فضایی متفاوت از مفاهیم انتزاعی ریاضی را تجربه می‌کنند. آن‌ها در قالب گروه‌های مختلف برنامه‌هایی چون جشنواره غذا، بازی‌های آموزشی، ساخت دست‌سازه‌های ریاضی، کاریکاتور، اجرای موسیقی و شوخی با مفاهیم ریاضی را انجام می‌دهند.»

وی همچنین در مورد یکی از بازی‌های آموزشی در این جشنواره گفت: «یکی از بازی‌های جذابی که در این جشنواره برگزار شد، بازی اسم و فامیل ریاضی بود. این بازی به صورت مسابقه بین گروه‌ها اجرا شد و موجب شد دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری، از این فرایند لذت ببرند.»

نجمی در پایان به اهمیت مشارکت فعالانه دانش‌آموزان در این جشنواره‌ها اشاره کرد و افزود: «در این جشنواره‌ها هر دانش‌آموز بر اساس توانمندی‌هایش در حیطه‌های مختلف شرکت می‌کند. این موضوع فضایی شاد و نشاط‌آور برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و همچنین فرصت مشارکت گروهی و ارتقای فرهنگ کار تیمی و نوآوری را برای آنها فراهم می‌کند. در نهایت، دانش‌آموزان یک روز شاد و مفید با ریاضی را تجربه می‌کنند که تأثیر زیادی در علاقه‌مند شدن آن‌ها به این درس خواهد داشت.»

خبرنگار : دانش‌آموز : الیسا معینی محتشم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار