معاون پژوهشی دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد:

نهادینه کردن پژوهش در برنامه دانش‌آموزان باعث رشد و شکوفایی خلاقیت در آنان می‌شود

ملارد (پانا) - معاون آموزشی و پژوهشی دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان شهدای مدافع حرم شهرستان ملارد، نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزشی دانش‌آموزان را باعث رشد و شکوفایی و بروز خلاقیت و نوآوری در آنان دانست.

کد مطلب: ۱۵۱۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه کردن پژوهش در برنامه دانش‌آموزان باعث رشد و شکوفایی خلاقیت در آنان می‌شود

معصومه اسدیان در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «از آنجا که جهان با سرعتی وصف‌ناشدنی به سوی پیشرفت و تکنولوژی گام برمی‌دارد و در حرکتی چندسویه هم به سوی پیچیدگی و هم به سوی گستردگی علم پیش می‌رود، لزوم وجود پژوهش و پژوهشگر بیش از پیش احساس می‌شود.»

اسدیان افزود: «به عنوان یک معلم که ۲۷ سال سابقه خدمت دارم، همیشه سعی کردم در هر پُستی که باشم دانش‌آموزان را به تفکر، پژوهش و مطالعه دعوت کنم؛ چرا که اعتقاد دارم دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که به جای انباشت حقایق علمی در ذهن چگونه بیندیشند، تصمیم بگیرند، درباره امور و دروس به درستی قضاوت کنند، تحقیق و پژوهش کنند و به حقایق برسند. در طول خدمتم سعی کردم تلفیقی کار کنم و بچه‌ها را به تفکر وادار کنم که خوشبختانه در این روش موفق بودم.»

وی از تشویق دانش‌آموزان به شرکت در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: «هر ساله به عنوان یک معاون در جشنواره‌های مختلف پژوهشی شرکت می‌کنم و دانش‌آموزان را نیز به شرکت در این جشنواره‌ها تشویق می‌کنم، برای شرکت‌کنندگان، جوایزی در حد توان، تدارک می‌بینیم و آنان را برای شرکت در تمامی محور‌های جشنواره نوجوان خوارزمی تشویق می‌کنم. عِرق خاصی به محور پژوهش دارم و سال‌ها به عنوان دبیر راهنما یا داور و ناظر منطقه در این زمینه فعالیت کرده‌ام. خوشحالم از این‌که در کار‌های پژوهشی و جشنواره‌های مختلف در کنار دانش‌آموزان هستم و نقش هدایتگر برای آنان دارم.»

معاون پژوهشی دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد خاطرنشان کرد: «ما معلمان به این نتیجه رسیده‌ایم که موقعیت پژوهش و تفکر و خلاقیت را دیگر نمی‌توان با دستور دادن، موعظه کردن، القا و ترغیب به تقلید و اطاعت از دیگران به وجود آورد؛ چرا که محدود کردن فرآیند آموزش به انتقال و حفظ حقایق علمی، سنتی عمل کردن در امر آموزش و کلاس‌های درس، رشد طبیعی اندیشه و خلاقیت دانش‌آموزان را محدود خواهد کرد. با نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزش دانش‌آموزان از همان دوران ابتدایی، زمینه برای رشد و شکوفایی، بروز خلاقیت و نوآوری در نوجوانی و بزرگسالی فراهم می‌شود.»

خبرنگار : دانش آموزان: باران جهانگیری، زهرا ابراهیمی، آرمیتا بی‌نیاز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار