رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه:

ورزش بر جنبه‌های گوناگون فرد اثر می‌گذارد

فیروزکوه (پانا) - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه، ورزش را یکی از عوامل بالا بردن توانایی و قدرت جسمانی یک ورزشکار دانست و گفت: ورزش بر جنبه‌های گوناگون فرد اثر می‌گذارد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ورزش بر جنبه‌های گوناگون فرد اثر می‌گذارد

حسن نام‌آور به مناسبت هفته ورزش و تربیت‌بدنی در گفت‌وگو با پانا گفت: «26 مهر تا دوم آبان به عنوان هفته تربیت‌بدنی انتخاب شد‌ه‌ است. علت انتخاب هفته‌ای با این عنوان، تمرکز بر فواید ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و آشنایی اقشار مختلف با اهمیت فعالیت بدنی در زندگی است.»

وی افزود: «ورزش در ایران همیشه جایگاه ویژه‌ای بین عموم مردم و در نظام تعلیم و تربیت داشته است. در کتب قدیمی و باستانی همیشه صحبت از ورزش و پهلوانی و داشتن آمادگی جسمی برای دفاع از وطن بوده است.»

نام‌آور گفت: «از ورزش‌هایی که از دیرباز در کشور ما رایج بوده می‌توان به کشتی، شمشیرزنی، اسب‌دوانی و شنا اشاره کرد.»

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه با اشاره به فواید ورزش خاطرنشان کرد: «ورزش به بهبود سلامت روحی و جسمی کمک می‌کند، عملکرد قلب و عروق را بهبود می‌بخشد و تراکم استخوان را افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند به کاهش سطح قند خون و تقویت ریه‌ها کمک کند، مانع کسالت و تنبلی است و باعث سلامت جسمی و فکری، پرهیز از بیکاری، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی است.»

وی در خصوص علت نامگذاری روز تربیت‌بدنی و ورزش اظهار کرد: «روز ۲۶ مهراز سال ۱۳۸۳ تاکنون به عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش نامگذاری شده تا مردم بیشتر با ورزش و فواید آن آشنا شوند. همچنین هر ساله تلاش می‌شود تا در این هفته، برنامه‌ها و رویدادهای مفیدی در زمینه ورزش و سلامت جامعه برگزار شود. به عنوان مثال؛ اکثر کلنگ‌زنی‌ها و همایش‌های مرتبط با این موضوع در این هفته انجام می‌شود.»

نام‌آور افزود: «توجه و ضرورت اشاعه، توسعه و ترویج در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی، یکی دیگر از دلایل برگزاری این هفته به شمار می‌ر‌ود.»

وی به ضرورت ورزش اشاره کرد و گفت: «ورزش بر جنبه‌های گوناگون فرد اثر می‌گذارد و توانایی و قدرت جسمانی ورزشکاران را بالا می‌برد و به دنبال آن باعث سلامت بدن می‌شود. امام علی(ع) در این باره می‌فرمایند: «سلامتی نعمتی است که از زیادی مال بهتر است.» علاوه بر این ورزش به تعادل جسم و جان و بانشاط شدن روحیه کمک می‌کند و روحیه بانشاط نیز باعث طراوت و شادابی بدن می‌شود.»

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه با اشاره به آثار روانی ورزش بیان کرد: «ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر سلامت جسم، بر روح و روان فرد نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و یکی از این نتایج مفید، افزایش اعتماد به نفس در افراد است. افزایش شور و نشاط، امید به آینده و عدم افسردگی نیز از دیگر نتایج مثبت روحی ورزش است.»

نام‌آور خاطرنشان کرد: «بهتر است برای انجام ورزش، ساعت خاصی را در طول روز مشخص کنید و از انجام ورزش در محیط‌های آلوده بپرهیزید.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: فاطمه هادیان، آیناز باطبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار