دانش‌آموز پذیرفته‌شده در آزمون ورودی پایه هفتم مدرسه سمپاد ملارد:

راه رسیدن به هدف تلاش و کوشش است

ملارد (پانا) - دانش‌آموز پذیرفته‌شده در آزمون ورودی پایه هفتم مدرسه سمپاد شهرستان ملارد «خواستن، توانستن است» را یک شعار ندانست بلکه تلاش و کوشش را راه رسیدن به هدف برشمرد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
راه رسیدن به هدف تلاش و کوشش است

مدارس سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) فضایی است که دانش‌آموزان در آن فارغ از هر طبقه اجتماعی با ملاک استعداد و هوش از امکانات آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

این دانش‌آموزان توانمند مانند گیاهی هستند که با توجه بیشتر، رشد قابل‌توجه‌تری خواهند داشت و ثمره آن در درازمدت نمایان می‌شود. در واقع اهمیت به پرورش این استعدادها هم شامل حال همان افراد می‌شود و هم برای جامعه منفعت خواهد داشت.

گفت‌وگویی با ملینا محمدنبی، دانش‌آموز پایه ششم دبستان شقایق‌ها انجام داده‌ایم که در آزمون ورودی سمپاد پذیرفته شده و در سال تحصیلی جدید در پایه هفتم دبیرستان فرزانگان مدافع حرم شهرستان ملارد، تحصیل می‌کند.

محمد‌نبی در مورد مهم‌ترین عامل موفقیت خود بیان کرد: «مطالعه عمیق مطالب درسی بسیار موثر بود؛ چرا که اگر موضوع درسی را عمیق و مفهومی یاد بگیریم، می‌توانیم تمام مسائل مربوط به آن درس را حل کنیم و پاسخ مساله‌های مشابه را با کمی تمرین به دست بیاوریم.»

دانش‌آموز دبیرستان فرزانگان مدافع حرم شهرستان ملارد ادامه داد: «در کلاس و هنگام تدریس معلم، توجه و دقت کامل داشتم و تقریبا همه نکات درس‌ را در کلاس می‌آموختم و در مواردی هم که نکته‌ای را متوجه نشده بودم حتما از معلم می‌پرسیدم. تمرین و تکرار زیاد داشتم و در طول سال تحصیلی به صورت مستمر درس می‌خواندم.»

وی در خصوص نحوه‌ آشنایی و ثبت‌نام در این مدارس گفت: «مدیر دبستان شقایق‌ها، بسیار پیگیر ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه ششم در این آزمون بود و تمام پیام‌های اطلاع‌رسانی‌ مربوط به آزمون سمپاد در کانال مدرسه‌ و گروه کلاسی شاد گذاشته می‌شد. همچنین معلم من با توجه به توانایی‌ و تلاشی که داشتم به مادرم تاکید می‌کرد که حتما در آزمون سمپاد شرکت کنم و به من بسیار انگیزه می‌داد.»

این دانش‌آموز تلاشگر، موفقیت خود را مدیون زحمات والدینش دانست و گفت: «مادرم، محیط مناسبی برای مطالعه من در منزل آماده می‌کرد و همیشه مشوقم بود به‌طوری که حتی گاهی درس‌ها را با هم مطالعه می‌کردیم.»

وی اهداف آینده‌ خود را چنین بیان کرد: «خواستن، توانستن است. این یک شعار نیست و من با اراده و تلاشی که داشتم، توانستم موفق شوم. به امید خدا این مسیر را ادامه خواهم داد و در مدرسه‌ سمپاد نیز تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم بالاترین نمرات را کسب کنم و راه را برای رسیدن به رشته تحصیلی مورد علاقه‌ام هموار کنم.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نادیا قدمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار