معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش‌وپرورش ناحیه یک شهرری:

بهداشت مدارس در گرو آموزش صحیح به دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس است

شهرری(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری از برنامه ریزی برای بهبود تغذیه و سلامت دانش آموزان خبر داد و بهداشت مدارس را در گرو آموزش صحیح به دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۵۱۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بهداشت مدارس در گرو آموزش صحیح به دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس است

رحمت‌الله قاسمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش‌وپرورش ناحیه‌یک شهرری در جلسه تخصصی مراقبین سلامت گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های بهداشت مدارس را در چهار محور کلی آموزش بهداشت در مدرسه، مراقبت بهداشتی درمانی دانش آموزان، تدارک و نظارت بر ایمنی و بهداشت محیط مدرسه، نظارت بر تغذیه دانش آموزان در مدرسه عنوان کرد.

قاسمی در خصوص نیاز به شاخص سلامت تصریح کرد: برای هر گونه اقدام جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دانش آموزان، باید تعاریف عملی روشنی از دانش آموز نیازمند به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی داشته باشیم و برای انجام این امر نیازمند شاخص‌های سلامت دانش‌آموز و معیار‌های مداخله هستیم.

وی در ادامه گفت: بهبود تغذیه کودکان در سنین مدرسه مستلزم مجموعه فعالیت‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است، همچنین بهداشت مدارس در گرو آموزش‌های صحیح به دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش‌وپرورش ناحیه یک شهرری در ارتباط با بهداشت محیط مدرسه بیان کرد: برای نگهداری و استفاده از محیط فیزیکی مناسب باید مواردی مانند: رعایت استاندارد‌های لازم برای محیط فیزیکی و تاسیسات و تجهیزات بهداشتی مدرسه، اعمال مدیریت و نظارت بر نگهداری مناسب از امکانات بهداشتی محیط مدرسه همچنین اعمال مدیریت و نظارت بر استفاده مناسب از امکانات بهداشتی موجود را انجام دهیم.

 

خبرنگار : دانش آموز: ملینا سادات طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار