مربی بهداشت و سلامت دبستان مهر نوین فیروزکوه:

مفهوم سلامت روان جنبه‌های مختلف عاطفی، روانی و رفاه اجتماعی را شامل می‌شود

فیروزکوه (پانا) - مربی بهداشت و سلامت دبستان مهر نوین، مفهوم سلامت روان را شامل جنبه‌های مختلف عاطفی، روانی و رفاه اجتماعی دانست و سلامت روان را در تمام طول زندگی مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مفهوم سلامت روان جنبه‌های مختلف عاطفی، روانی و رفاه اجتماعی را شامل می‌شود

مهدیه حسینی در گفت‌وگو با پانا گفت: «سلامت روان مانند عینک است و با عینک شکسته نمی‌توان زیبایی‌های دنیا را دید و از آن‌ لذت برد. سلامت روان، یکی از حوزه‌هایی است که با توجه به رشد بی‌سابقه مشکلات روحی و روانی در بین انسان‌ها، اهمیت ویژه‌ای یافته و دانستن اصول آن برای همه ما ضروری است.»

وی در خصوص جنبه‌های مختلف سلامت روان تصریح کرد: «مفهوم سلامت روان، جنبه‌های مختلف عاطفی، روانی و رفاه اجتماعی را شامل می‌شود به‌گونه‌ای که به طرز تفکر، احساس، نحوه رفتار ما در هنگام رویارویی با وقایع زندگی، چگونگی مدیریت استرس، نحوه ارتباط با دیگران و تصمیم‌های ما در طول زندگی تأثیر می‌گذارد. بنابراین سلامت روان در هر مرحله از زندگی از کودکی و نوجوانی گرفته تا بزرگسالی و پیری، بسیار حائز اهمیت است.»

حسینی در خصوص نشانه‌های اختلال روانی اظهار کرد: «اختلال روانی، زمانی خود را نشان می‌دهد که تغییرات ایجادشده در تفکر، احساس یا رفتار فرد باعث پریشانی یا اختلال در عملکرد او شوند.»

مربی بهداشت و سلامت دبستان مهر نوین فیروزکوه خاطرنشان کرد: «اختلال سلامت روان می‌تواند بر کیفیت روابط شخصی و خانوادگی، عملکرد افراد در مناسبات اجتماعی، محل کار، مدرسه و یادگیری متناسب با سن و فعالیت‌های مهم تاثیر بگذارد.»

حسینی بیان کرد: «درک و پذیرش اینکه سلامت روان همیشه در حال تغییر است، می‌تواند انگیزه‌ای برای تلاش جهت بازیابی سلامت روانی باشد.»

وی گفت: «با برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که شما را شاد می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. ورزش کردن یا شرکت در کلاس‌های هنری و شروع دوباره کاری که دوست دارید، چند روش ساده برای افزایش شادی است.»

خبرنگار : دانش‌‌آموز: فاطمه هادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار