مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مطرح کرد:

تشریح سه رکن اصلی تربیت

ورامین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، امکانات و تجهیزات، برنامه درسی و مقام معلم را سه رکن اساسی فراهم کننده عرصه تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۳۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تشریح سه رکن اصلی تربیت

مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش ‌و پرورش شهرستانهای استان تهران در مصلی صاحب الزمان ورامین  در رابطه با مردم ورامین گفت: مردم ورامین قبل و بعد از انقلاب جانفشانی ها و رشادت هایی را برای مسیر انقلاب اسلامی با تقدیم شهدای فراوان رقم زده اند.

ایشان در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: رشد دانش آموزان بر مبنای فطرت و ذات خود از اصول اولیه ما است و در این راه ابعاد مختلف این رشد در آموزش و پرورش مد نظر قرار دارد. کشف استعدادهای دانش‌آموزان و پرورش و شکوفایی آن، برای خود فرد و اعتلای جامعه بسیار مهم است؛ در سند تحول بنیاد آموزش و پرورش به شش بخش رشد اعتقادی و دینی، علمی و فناوری، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی، زیبایی شناختی و هنر و زیستی و ورزشی پرداخته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص مقام معلم اذعان کرد: امکانات و تجهیزات، برنامه درسی و مقام معلم سه رکن اساسی فراهم کننده عرصه تربیت است و معلمان ما هاله‌ای از رسالت نبوی را دارا هستند.

وی در خصوص آماده سازی مدارس شهرستان‌های استان تهران در آموزش و پرورش گفت: از ابتدای مهرماه ۳۳ هزار کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران آماده پذیرش دانش آموزان عزیز هستند. در دولت سیزدهم و در سه سال گذشته جذب ۱۲۲۸۸ معلم بومی صورت گرفته است و در بحث فضای آموزشی ۵۰ مدرسه در شش ماهه اول سال جاری به ما در شهرستان های استان تهران اضافه شده است و در خصوص ارتقای سرانه آموزشی طبق آمار این سرانه از ٣/۸ به ۵/۱۶ درصد ارتقا یافته است. 

این مقام مسئول در ادامه در خصوص کتب درسی دانش آموزان گفت: بیش از یازده میلیون جلد کتاب در شهرستان‌های استان تهران توزیع شده است و ثبت نام دانش‌آموزان نیز در تمامی مقاطع انجام شده است.

بهرامی در پایان گفت: در مقطع متوسطه دوم افزایش دوازده درصدی از رشته های نظری به سمت کارآفرینی رفته است امسال در بحث مبانی فکری و اعتقادی نماز جماعت در تمامی مدارس انجام خواهد شد.

 

خبرنگار : دانش آموز آرزو تاجیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار