مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر خبر داد:

دانش‌آموزان اسلامشهری، مهرماهی بانشاط و سال تحصیلی کم‌نظیری را خواهند داشت

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از اقدامات موثر این اداره برای سال تحصیلی جدید و برگزاری مراسم بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: دانش‌آموزان اسلامشهری، مهرماهی بانشاط و سال تحصیلی کم‌نظیری را در کلاس‌های درس جدید خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان اسلامشهری، مهرماهی بانشاط و سال تحصیلی کم‌نظیری را خواهند داشت

اکبر قنبری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سالن جلسات شهید ابراهیم هادی برگزار شد، ضمن تاکید بر تحویل پروژه‌های احداثی و مقاوم‌سازی مدارس در مهرماه و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس جدید بیان کرد: به لطف سازمان‌ها، اداره‌های دولتی و خیرین حامی آموزش و پرورش از سال ۱۴۰۱ تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ شاهد رونق و تحولی عظیم در احداث مدارس، مقاوم‌سازی و تجهیزات بوده‌ایم. به‌طوری که تا امروز ۱۸۹ کلاس درس، تاسیس و بیش از ۹۴ کلاس دیگر در دست احداث و اقدام است.

وی تصریح کرد: مهرماه امسال و در سال تحصیلی جدید، دانش آموزان شهرستان اسلامشهر در ۶۲ کلاس جدید به یادگیری و تعلیم می‌پردازند. ضمن اینکه بیش از ۹۶۴۲۰ دانش‌آموز ایرانی و اتباع در ۳۱۸۹ کلاس درس ثبت‌نام شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با اشاره به درخشش دانش‌آموزان اسلامشهر در عرصه‌ها و مسابقات گوناگون خاطرنشان کرد: از میان دانش‌آموزان اسلامشهری، رتبه‌های متفاوت در عرصه‌های هنری و قرآنی کسب شده است. از جمله رتبه اول ترتیل کشوری، بیش از ۸۳ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری، رتبه سوم مسابقات آسیایی کیوکوشین و بسیاری از رتبه‌های دیگر که ثمره تلاش دانش‌آموزان و تربیت معلمان این شهرستان است. گفتنی است ۲۹۷ آموزگار و هنرآموز جدید در آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، استخدام شده‌اند و امید است شاهد درخشش بیش از پیش دانش‌آموزان باشیم.

قنبری با اشاره به تراکم دانش‌آموزان شهرستان اسلامشهر افزود: به کمک ستاد ثبت‌نام، مدیران مدارس و اولیا ثبت‌نام کتاب ۹۴ درصد دانش‌آموزان مدارس این شهرستان انجام شده و فرآیند توزیع کتاب مدارس ابتدایی از ۱۰ شهریور آغاز شده است. همچنین با مشاوره‌های ستاد ثبت‌نام و مرکز مشاوره به هدایت تحصیلی و ثبت‌نام ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز پایه دهم و هفتم در این مراکز انجام شد. در تابستانی که گذشت، شاهد تاسیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و پژوهش‌سرای شهید مطهری بودیم که تمام موارد انجام شده، عواملی موثر در شروع مهرماهی پربرکت و امکانات برای دانش‌آموزان آینده‌ساز این مرز و بوم بوده است.

حسین حبیبی، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز با تاکید بر اهمیت تجهیزات مدارس بیان کرد: تجهیزات مدارس برای یادگیری بهتر، مشاورین برای روحیه خوب، معلمان برای تعلیم و تربیت مطابق فرهنگ ایرانی - اسلامی و نظارت مدیریت آموزش و پرورش از موارد موثر در ایجاد سال تحصیلی با بازدهی عالی و کم‌نظیر برای دانش‌آموزان است و تمام سازمان‌های شهرستان مرتبط با امنیت و آرامش تحصیلی و روحی دانش‌آموزان، موظف به همکاری و نهایت همیاری با آموزش و پرورش هستند.

سیدمهدی موسوی، کارشناس‌مسئول آموزش متوسطه آموزش و پرورش اسلامشهر نیز از برگزاری جشن‌های شکوفه‌ها، جوانه‌ها و... در آستانه ماه مهر و سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد مهری بانشاط مصادف با هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است. به یاری شهرداری، خیرین، سازمان‌ها و ادارات، توجه به دانش‌آموزان استثنایی و سرویس آن‌ها شده است.

وی افزود: ستاد ثبت‌نام که مختص دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم بود، طبق سیاست‌های آموزش و پرورش، پیش رفت و دانش‌آموزان ضمن بررسی استعدادها، علایق و شرایط کاری و تحصیلی به رشته مربوط به خود سوق داده شدند.

در پایان نیز یاسر ابوترابی و فاطمه غفاری (مسئولین مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر) ضمن تشکر از حمایت همه‌جانبه مسئولین شهرستانی به خدمات مرکز مشاوره برای دانش‌آموزان مراجعه‌کننده از مدارس شامل برگزاری جلسات گوناگونی در موضوعات تحصیلی، ارتباطی، اضطراب و... اشاره کردند که باعث پیشرفت روحی و اخلاقیات دانش‌آموزان مراجعه‌کننده بوده است.

خبرنگار : دانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار