تعدادی از دانش‌آموزان مقام‌آور ملاردی در مسابقات ورزشی در گفت‌و‌گو با پانا:

افزودن ورزش به زندگی سبب کشف استعداد‌های نهفته می‌شود

ملارد (پانا) - تعدادی از دانش‌آموزان مقام‌آور در مسابقات منطقه‌ای تنیس روی میز و دومیدانی، ورزش و زندگی را در ارتباط با هم دانستند به‌طوری که ورزش باعث سلامتی است و ادامه دادن آن باعث پی بردن به کشف استعداد‌های نهفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۱۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افزودن ورزش به زندگی سبب کشف استعداد‌های نهفته می‌شود

دو‌ومیدانی، یکی از رشته‌های مهیج و پرطرفدار ورزشی است که با کمترین تجهیزات، امکان فعالیت در آن وجود دارد. همچنین تنیس روی میز یا پینگ‌پنگ، یکی از مفرح‌ترین ورزش‌ها است که روی میز انجام می‌شود و پیشینه‌ای تاریخی دارد. به مناسبت ایام اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان به سراغ چند تَن از دانش‌آموزان مقام‌آور منطقه ملارد رفتیم و مزایای فعالیت در هر کدام از این رشته‌های ورزشی را از نظر آن‌ها جویا شدیم.

هلن صبری، دانش‌آموز دبیرستان عطیه ۲ ملارد و مقام‌آور مسابقات دو‌و‌میدانی در مورد این ورزش عنوان کرد: «مسابقات دو‌و‌میدانی، مسابقه‌ای است که فرد باید در مرحله اول، آرامش داشته باشد و دارای تمرکز کافی و با آمادگی ذهنی در بازی حاضر باشد. از ویژگی‌های این ورزش می‌توان گفت که باعث تقویت روحی و روانی و جسمی می‌شود و اعتماد به نفس را بالا می‌برد و تمرکز این ورزش بر سلامت جسمی و روحی است و باعث شادمانی می‌شود.»

دانش‌آموز مقام‌آور منطقه‌ای دو‌ومیدانی، افزودن ورزش و دویدن به زندگی را مهم بر‌شمرد و گفت: «افزودن ورزش به زندگی نه تنها باعث سلامت بدن و روح و روان فرد می‌شود بلکه می‌توان با ادامه دادن آن به استعدادهای نهفته خود پی‌ برد و در زندگی موفق شد. این یک مساله مهم در زندگی است که افراد باید از سلامت جسمانی برخوردار باشند؛ زیرا اگر بدن انسان، سلامتی کامل را داشته باشد، روح و روان فرد نیز در آرامش خواهد بود. به همین دلیل است که ورزش می‌تواند بر روح و روان افراد تاثیر بگذارد.»

سودا عباسیان، دانش‌آموز مقام‌آور مسابقات تنیس روی میز در رابطه با این مسابقات گفت: «همه مسابقات از جمله مسابقه تنیس روی میز باعث می‌شود که به رقابت با دوستان و حریف خود بپردازیم و استعداد‌های خود را پرورش دهیم و با ادامه دادن در این مسابقه، موفق شویم و این حس خوب توانست روی من و گروهم تاثیر مثبتی داشته باشد.»

دانش‌آموز دبیرستان عطیه ۲ ملارد در مورد هدف خود از شرکت در مسابقه تنیس روی میز اظهار کرد: «برای رسیدن به هدف مورد نظر باید تلاش کرد و یکی از دلایلی که توانستم در این مسابقات، دل پدرم را شاد کنم و دبیر ورزش را از خودم راضی نگه دارم این بود که با حمایت پدرم و علاقه خودم در پارک‌ها به تمرین پینگ‌پنگ می‌پرداختیم و با یکدیگر بازی می‌کردیم و همین باعث پرورش شادی و سلامتی می‌شود.»

هستی بصیری، دانش‌آموز مقام‌آور مسابقات تنیس روی میز با اشاره به حمایت‌های دبیر ورزش خاطرنشان کرد: «به حمایت‌ها و کمک‌های خانم محمدی، دبیر ورزش دبیرستان عطیه ۲ بیشتر با این ورزش آشنا شدیم و ایشان به شکوفا شدن استعداد‌هایمان بسیار کمک کردند و با مقام آوردن‌مان در این مسابقات باعث افتخار مدیر و معاون و حتی مربی ورزش مدرسه و خانواده خود شدیم.»

بصیری در مورد یادگیری خود در این مسابقات بیان کرد: «من یاد گرفتم که در همه مسائل زندگی با عجله، کاری را انجام ندهم بلکه با آرامش خاطر در مسیر زندگی پیروز شوم و یاد گرفتن، هدف اصلی من در این رشته ورزشی بود. هر ورزشی برای روحیه انسان مفید است و این ورزش هم توانست تاثیرات مفیدی روی ما بگذارد.»

خبرنگار : دانش‌آموز زهرا ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار