دبیر هنر و گرافیک مدارس رودهن:

موفقیت در رشته هنر برای دانش‌آموزان، ترکیبی از علاقه و پشتکار است

رودهن (پانا)- دبیر هنر و گرافیک، موفقیت و تعالی در رشته هنر برای دانش‌آموزان را ترکیب و آمیخته‌ای از احساس زیباشناختی، علاقه شخصی، یادگیری اصولی برشمرد که راه دستیابی به آن را پیوسته در تلاش و تکاپو و تمرین بودن دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۸۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت در رشته هنر برای دانش‌آموزان، ترکیبی از علاقه و پشتکار است

معصومه موسوی در گفت‌وگو با پانا پیرامون فعالیت‌ خود در رشته هنر و طراحی اظهار کرد: «حدود هفت سال است که به‌طور جدی در رشته هنر و طراحی فعالیت می‌کنم و هنرآموز رشته گرافیک در متوسطه دوم و دبیر هنر در متوسطه اول هستم. خوشبختانه این رشته‌ها در بین دانش‌آموزان، علاقه‌مندان زیادی دارد و همین امر باعث می‌شود کلاس هنر و گرافیک برای من، جزئی از لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی‌ام باشد.»

وی در خصوص رشته طراحی و هنر افزود: «در حرفه معلمی، محبوبیت و مقبولیت برای دانش‌آموزان بسیار مهم و نقش کلیدی و حیاتی دارد. اینکه دانش‌آموز بتواند ارتباط خوبی با معلم برقرار کند، قطعا روند آموزشی و تربیتی را به سمت و سوی مثبت و مفیدی پیش خواهد برد و تحقق اهداف را سهل و میسر خواهد کرد. یک‌ مهارت فنی و تخصصی شغل معلمی، توانایی برقراری ارتباط خوب و سریع است تا بتواند محیط یادگیری را از فضایی خشک و خسته‌کننده به محیطی دوستانه، جذاب و پویا تبدیل کند.»

این هنرآموز در خصوص ویژگی‌های یک دبیر و معلم خوب تصریح کرد: «یک دبیر در هر رشته آموزشی که فعالیت می‌کند باید همیشه با شیوه‌های نوین تدریس و روانشناسی تربیتی و یادگیری، آشنایی کامل داشته باشد و بر مبنای همان اصول پیش رود. نسبت به مسائل روز آگاهی داشته باشد، تا بتواند در چالش‌ها دانش‌آموزان را راهنمایی کند؛ این امر از مواردی است که در جذب دانش‌آموز بسیار نقش دارد.»

موسوی در ادامه به ارائه راهکارهای آموزشی خود در کلاس هنر پرداخت و اذعان کرد: «برای آموزش بهتر هنرهای جدید همیشه تعدادی از نمونه کارهای دانش‌آموزان که سال گذشته انجام داده‌اند را در کلاس به همراه خود می‌برم تا دانش آموزان نمونه‌های عینی را ببینند، همچنین از کارهای هنری دوران مدرسه و دانشگاهی خود به عنوان نمونه برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهم تا برای کارها عملی و هنری‌شان انگیزه ایجاد کنم، با برقراری تعامل دوستانه و گفتگو پیرامون مسائل مختلف و متنوع جامعه تلاش می‌کنم محیط کلاس را به محیطی دوستانه تبدیل کنم چرا که آموزش‌های خارج از حیطه درسی موجب می‌شود تا دانش‌آموز برای یادگیری مطالب تازه و جدید، با انگیزه خود را در زمان درس با دبیر و دوستانش همراه کند.»

این دبیر هنر تصریح کرد: «یکی دیگر از فعالیت‌ها در رشته هنر، طراحی تبلیغاتی است، از آنجایی که امروزه تبلیغات حرف اول را میزند با قاطعیت میتوان گفت طراحی گرافیکی، بعد از طراحی سایت یکی از پردرآمدترین شغل‌ها محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانیم برای شروع هر کاری نیاز است تا از صفر و مبتدی شروع کنیم تا با گذراندن مراحل یادگیری به همراه آزمون و خطاهای بسیار به مرحله پیشرفته برسیم و مهارت های لازم را در هر رشته کسب کنیم. حال اگر کسی قصد ورود به این حرفه را داشته باشد و بخواهد به طور جدی وارد این رشته شود اول نیاز است به یادگیری حداقل سه نرم افزار گرافیکی مانند: ایلاستریتور، فتوشاپ و این دیزاین، بپردازد تا بتواند با چگونگی کار این حرفه آشنا شود و موفق‌ عمل کند.»

موسوی بیان کرد: «از آنجایی که هر رشته دارای مزایا و معایب خاص خودش است در رابطه با رشته هنر باید به این‌امر اشاره کرد که اولین ملاک، علاقه داشتن به این رشته است که بسیار مهم است، اینکه دانش‌آموز بتواند با شرایط خاصی که دارد مثل شب بیداری‌ها، بی‌توجهی و عدم استقبال مخاطب، شکست خوردن در اجرا کار کنار آمد و از ادامه مسیر منصرف نشد. مزایای این رشته جذابیت و تنوع است که همین دو باعث می‌شود این رشته برای علاقمندان همیشه پویا، خلاقانه و جذاب و مورد علاقه بماند.»

وی در پایان در توصیه به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «بسیاری از رشته‌های هنر، در مرحله ابتدایی  در مقایسه با رشته‌های نظری بسیار کم درآمدتر است. اما بسیاری از هنرمندان، با تلاش و پشتکار بالا توانسته‌اند به درآمدهایی بیش از یک دکتر یا مهندس برسند.  کافی است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و بر مبنای اهداف خود حرکت نمایید.»

خبرنگار : دانش‌آموز، مهدیس هدایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار