مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان:

نقش‌آفرینی زنان همپای مردان از مهم‌ترین پیامدهای واقعه عظیم عاشورا است

بهارستان دو (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، حضور و نقش‌آفرینی زنان برابر با مردان را از اساسی‌ترین موضوعات مهم عاشورا خواند.

کد مطلب: ۱۴۸۸۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی زنان همپای مردان از مهم‌ترین پیامدهای واقعه عظیم عاشورا است

نبرد کربلا، شاهکار زیبایی اخلاص از جنس علوی بوده که هر چند ابعاد این نبرد به لحاظ نظامی، بزرگ نبوده اما اثر اعتقادی و سیاسی بزرگی از جمله جداسازی مسلمانان حقیقی و تظاهرکنندگان به اسلام را رقم زد؛ حالا پس از سال‌های بسیار طولانی همچنان یاد و خاطره فداشوندگان راه دیانت فراموش نشده است.

کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان به همین مناسبت در خصوص واقعه عظیم عاشورا به پانا گفت: «بدون صبر و استقامت نمی‌توان رشد کرد. مشکلات ما یا نشأت‌گرفته از ضعف دیانت ما یا حاصل تفرقه‌افکنی و حیله‌های دشمنان دین‌مان هستند که در مقابل آن‌ها باید زینب‌وار از خود پایداری نشان داد. از مهم‌ترین دلایل افزایش روزافزون بردباری عقیله بنی‌هاشم، باور تعمق‌یافته و تکرار مکرر ذکرهای پروردگار بود؛ ایشان تمام مشکلات را با باور به این اصل که جهان، معرکه امتحان و آخرت، ابدی است، می‌گذراندند.»

امیدی با اشاره به پیامدهای عاشورا مطرح کرد: «کربلا به ما یاد داد که می‌توان نماز اول وقت خواند، با نفس مبارزه کرد و در عین حال پا به میدان جنگ گذاشت و جلوی تمام افکار و اراده‌های باطل ایستاد. خانواده‌ها نباید از فواید مثبت این ماه برای اصلاح آسیب‌های اجتماعی و فردی غافل شوند، بسیاری از انحرافات دانش‌آموزان و نسل جوان با شرکت در این مجالس، رفع خواهد شد و از مکتب و دروس والای این واقعه و فرهنگ تربیتی آن به‌خصوص ایثار و از خودگذشتگی به آینده‌سازان میهن می‌توان آموخت.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان افزود: «تاریخ عاشورا نشان داد که زنان، همپای مردان و چه بسا بهتر می‌توانند در جهت رسیدن به والاترین مقام انسانی همپای مردان و شهیدان اسلام گام بردارند. حضرت زینب(س) با وجود سخت‌ترین شرایط، حجاب خود را زیر پا نگذاشت و عزت نفس خود را حفظ کرد و این وفاداری به مبانی اسلام و امام عصر(عج) باید سرلوحه تمام بانوان جهان باشد.»

وی با اشاره به ویژگی‌های ‌حماسه‌آفرینی سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: «اخلاص، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی امام حسین(ع) از جمله ویژگی‌های برجسته‌ای بود که باعث شد ایشان در راه دوری از بیعت با یزید و امت کفر، دعوت کوفیان را قبول کند و با خانواده خویش و شماری از امت بنی‌هاشم، راهی این مسیر و آینده نامعلوم شود.»

امیدی درخصوص اهمیت این واقعه تصریح کرد: «یکی از خصوصیات اساسی حادثه‌ عاشورا این است که از آغاز حرکت از مدینه، بذر معرفت و بصیرت در قلوب و مسیر پرفیض کربلا پاشیده شد. اگر جامعه‌ای فاقد بصیرت باشد، گره از مشکلات آن‌ها گشوده نخواهد شد؛ موقع‌شناسی و پاشیدن بذرِ یک حرکتِ فزاینده‌ تاریخی از موارد قابل توجه این واقعه عظیم است. انتهای ماجرای عاشورا در ظهر آن روز نبود. از ظهر عاشورا یک موج و حرکت فراموش‌ناپذیر در سراسر دنیا آغاز شد که همچنان در حال گسترش است.»

این مسئول با بیان توصیه‌هایی برای دانش‌آموزان ولایتمدار ایرانی عنوان کرد: «دانش آموزان با عملکرد اصیل ایرانی - اسلامی و در شأن یک مسلمان حقیقی، چهره‌ای محبوب از اسلام را در جامعه بشریت به نماش بگذراند. رهپویان علم و دانش برای دستیابی به پیروزی باید بدانند که کلید موفقیت آن‌ها ظلم‌ستیزی و پاکدامنی است و اگر ظلم و خودخواهی شکست بخورد، حق برای همیشه پیروز خواهد بود‌.»

خبرنگار : دانش آموز: حنانه کربلایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار