معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

بهبود کیفیت زندگی و زیست آگاهانه، پیامد سوادآموزی مددجویان ندامتگاه‌ها است

کهریزک (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بر اهمیت سوادآموزی در ندامتگاه‌ها تاکید کرد و بهبود کیفیت زندگی و زیست آگاهانه را از پیامدهای این امر دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
 بهبود کیفیت زندگی و زیست آگاهانه، پیامد سوادآموزی مددجویان ندامتگاه‌ها است

فرشته اکبریان در کارگاه آموزشی مشترک آموزش مددجویان ندامتگاه‌ها که با حضور مهدی ایزدپرست (رئیس اداره فرهنگی زندان‌های استان تهران)، افراسیاب درگاهی (مسئول آموزش سازمان زندان‌های استان تهران)  و مسئولhن و کارشناسان سوادآموزی مناطق شهرستان‌های استان‌تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی طی ۴۵ سال اخیر تلاش‌های زیادی را برای کاهش بی‌سوادی در سطح کشور انجام داده اما همچنان تعدادی از هموطنان از نعمت سواد، بهره‌مند نیستند. بخشی از این افراد، مددجویان ندامتگاه‌ها هستند که دراین خصوص باید فعالیت‌های اثربخشی انجام پذیرد تا آمار بی‌سوادان در سطح استانی و ملی کاهش یابد.

اکبریان افزود: با توجه به بازطراحی اساسنامه نهضت سوادآموزی، تغییرات چشمگیری در نحوه ادامه فعالیت‌های سوادآموزی در گام دوم انقلاب رخ خواهد داد که متضمّن تغییر در سطوح ساختار نیروی انسانی، روش‌های نوین تدریس، منابع مالی و سایر امور است. یکی ازموارد قابل توجه در تحولات آینده مدیریت آموزش، آموزش غیررسمی است که لازم است دستگاه یا نهادی در این باره تعیین و مشخص شود و سازمان سوادآموزی با توجه به رسالت و سیاستگذاری‌های تبیین‌شده می‌تواند در این خصوص عهده دار این مأموریت فرهنگی شود.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های ‌تهران به برگزاری دوره‌های متنوع ویژه سوادآموزان اشاره کرد و افزود: برای سوادآموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، طرح‌های متنوعی پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها سواد قرآنی است و از آنجایی که با زندگی ایرانی - اسلامی آمیختگی دارد، می‌تواند در وصول به دانایی و سواد، ارزشمندترین و بهترین وسیله به شمار آید.

این مسئول به تاثیر سوادآموزی در بهبود زندگی مددجویان پرداخت و بیان کرد: مددجویان، روزی از این شرایط فعلی جدا خواهند شد و به جامعه و زندگی دوباره و به دنبال آن به جامعه و زندگی باز خواهند گشت و در این زمینه می‌توانند در طول دوران حضور در ندامتگاه‌ها، زیستی آگاهانه توأم با سلامت اندیشه و رفتار را بیاموزند و سوادآموزی هم می‌تواند در بهبود زندگی آنان نقش مؤثری داشته باشند.

وی fh تشریح مراحل تحصیل در سوادآموزی به ویژگی‌های برنامه‌ها و چشم‌اندازهای آتی در سوادآموزی اشاره کرد و از اجرای آن در سطح استان در آینده نزدیک خبر داد و ضمن قدردانی از همکاری‌های واحد فرهنگی سازمان زندان‌های استان تهران گفت: سوادآموزی، آمادگی استمرار خدمات آموزشی در سطح ندامتگاه‌ها و ارائه هرگونه خدمات آموزشی و فرهنگی در چارچوب ضوابط را دارد.

خبرنگار : دانش‌آموز: ریحانه براتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار