کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور مدارس شهریار:

نهاد خانواده بستری برای رشد فردی و اجتماعی فرزندان است

شهریار (پانا) - کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی و مشاور مدارس شهریار، اهمیت خانواده‌ سالم برای رشد فرزندان را مهم دانست و گفت خانواده، بستری برای رشد فردی و اجتماعی فرزندان است.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نهاد خانواده بستری برای رشد فردی و اجتماعی فرزندان است

فاطمه محمدپور محیط خانواده‌ سالم را برای رشد و تربیت فرزندان مهم دانست و به پانا گفت: «خانواده به عنوان اولین نهادی که همه ما در آن رشد می‌کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر مهم هم جنبه‌های‌ اجتماعی و هم جنبه‌های فرهنگی و هم جنبه‌های اخلاقی و تربیتی را دارا است.»

محمدپور، خانواده را از نظر دین مبین اسلام، نهادی باارزش خواند و تصریح کرد: «خانوداه در همه‌ نهادها چه از نظر دین اسلام چه از لحاظ اجتماعی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بستری برای رشد فردی و شخصیتی و اجتماعی فرزندان است.»

وی خانواده را عامل رشد همه‌جانبه‌ فرزندان خواند و تاکید کرد: «اهمیت خانواده برای نوجوان‌ها و جوان‌ها همیشه دغدغه‌ مهمی بوده است. برای پدر مادر به عنوان فردی که در رشد و نمو بچه‌ها خیلی اثرگذار هستند، همیشه این موضوع حائز اهمیت و مهم بوده است. موضوع بعدی، چون خانواده بستری است که باعث رشد بچه‌ها می‌شود، این رشد اول از رشد و نمو فیزیکی شروع می‌شود و در مرحله‌ بعد رشد تربیتی بچه‌ها مهم است و در نهایت، آینده‌ تحصیلی، شغلی و خانوادگی فرد از محیط خانواده‌ اولیه شکل می‌گیرد.»

کارشناس ارشد امور روانشناسی تربیتی خاطرنشان کرد: «اگر آرامش و امنیت  در خانواده وجود داشته باشد، بستری مفید و مناسب برای رشد فراهم خواهد شد و اگر در خانواده‌ای جنجال و آشوب برپا باشد و همدلی و همفکری نباشد، تاثیرات خوبی در بر نخواهد داشت.»

خبرنگار : دانش‌آموزان، ریحانه سادات فضلی ، نازنین زهرا سادات فضلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار