مشاور مدرسهٔ بنیاد ۱۵ خرداد شهرستان قرچک:

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایهٔ نهم، اولین و مؤثر‌ترین گام در تعیین مسیر شغلی است

قرچک (پانا) - مشاور مدرسهٔ بنیاد ۱۵ خرداد شهرستان قرچک، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایهٔ نهم را اولین و مؤثر‌ترین گام در تعیین مسیر شغلی آن‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۴۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایهٔ نهم، اولین و مؤثر‌ترین گام در تعیین مسیر شغلی است

زهرا خاکساری در گفت‌وگو با پانا درخصوص اهمیت هدایت تحصیلی اظهار کرد: «انتخاب رشتهٔ دانش‌آموزان پایه نهم، مهم‌ترین عنصر موفقیت در آینده آنان است و به همین دلیل دانش‌آموزان باید نهایت تلاش خود را برای کسب رشتهٔ دلخواه و مناسب داشته باشند. فرآیند هدایت تحصیلی، زمینه را برای انتخاب رشتهٔ دانش‌آموز فراهم می‌کند، بنابراین باید در انجام آن دقت و توجه بسیاری کرد.»

وی با اشاره به فرآیند انجام هدایت تحصیلی گفت: «هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس انجام آزمون‌های رغبت و توانایی، نظرسنجی دانش‌آموز و والدین، نظر مشاور و دبیران و سپس حد نصاب و معدل لازم تنظیم می‌شود. حد نصاب نمرات برای انتخاب رشتهٔ دانش‌آموزان، نمرات پایهٔ هفتم و هشتم آن‌ها را نیز در بر می‌گیرد. بنابراین انتظار می‌رود دانش‌آموزان در هنگام ورود به مقطع متوسطهٔ اول نسبت به انتخاب مسیر تحصیلی و اشتغال خود در جامعه مسئولیت‌پذیر باشند.»

خاکساری درخصوص تعیین رشته دانش‌آموزان بیان‌کرد: «دانش‌آموزان باید رشتهٔ مورد نظر خود را براساس علاقه، استعداد و بازار کار انتخاب مکنند تا پس از تعیین رشته خود، احساس اندوه و پشیمانی نداشته‌ باشند. آینده بر اساس تلاش و کوشش امروز معین می‌شود، بنابراین دانش‌آموزان باید ضمن توکل و امید بر خداوند متعال، تلاش و داشتن هدف برای آینده خود، پایه‌های زندگی آینده خود را ساخته و در راستای آن گام بردارند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نازنین زهرا جودکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار