وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بیش از 100 هزار خانوار استان تهران به آخرین فناوری فیبر نوری دنیا دسترسی پیدا کردند

شهریار(پانا)- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح پروژه فیبر‌ نوری منازل و کسب‌و‌کارها در 4 شهر استان تهران خبر داد و گفت: بیش از 100 هزار خانوار از هموطنان با این افتتاح به آخرین فناوری روز دنیا دسترسی پیدا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 100 هزار خانوار استان تهران به آخرین فناوری فیبر نوری دنیا دسترسی پیدا کردند

عیسی زارع‌پور در آیین افتتاحیه پروژه پراهمیت فیبر نوری که در شهرداری فردوسیه شهریار برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح پروژه فیبر نوری در منازل و کسب‌وکارها در 4 شهر شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه که بیش از 100 هزار خانوار از هموطنان عزیزمان مستقر هستند به آخرین فناوری روز دنیا یعنی فیبر نوری که می‌تواند سرعت را تا صد برابر افزایش دهد، دسترسی پیدا  می‌کنند.

زارع‌پور ادامه داد: هموطنان می‌توانند درخواست خود را در سایت ثبت کنند و اپراتور، مکلف است طی یک ماه این سرویس را پس از تقاضا فراهم کند. سرعتی که ارائه کردیم در این نقاطی که افتتاح شد، نزدیک به هزار مگابیت بر ثانیه بود یعنی تقریبا صد برابر سرعت ارتباطات ثابتی که در کشور وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: با افتتاح فیبر نوری این شهرها و افتتاحیه‌ای که در خراسان شمالی داشتیم برای هر 25 شهر این استان امکان استفاده از فیبر نوری  فراهم شد و تعداد خانواده‌های تحت پوشش به 8 میلیون رسید و بالغ بر 40 درصد خانوارهای شهری به این امکان دسترسی پیدا کردند.»

وی روند استمرار قرارداردها را این‌چنین تشریح کرد: با توجه به قراردادهایی که بین 6 شهرداری و اپراتورهای مختلف در استان تهران منعقد شد که کار را آغاز کنند، امیدوار هستیم  ظرف 3 یا 4 ماه آینده این پروژه در سایر شهرها نیز به اتمام برسد که کار زمان‌بری است اما غیرممکن نیست و فقط نیازمند همت و تلاش مضاعف است.

خبرنگار : دانش‌آموزان: ریحانه مردانی، زهراسادات موسوی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار