رئیس سازمان عقیدتی سیاسی شهرستان فیروزکوه:

رای‌اولی‌ها با تعیین سرنوشت کشور خود، جشن تکلیف سیاسی خود را برپا می‌کنند

فیروزکوه(پانا)_ رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی شهرستان فیروزکوه، گفت: رای‌اولی‌ها با تعیین سرنوشت کشور خود، جشن تکلیف سیاسی خود را برپا می‌کنند

کد مطلب: ۱۴۸۳۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رای‌اولی‌ها با تعیین سرنوشت کشور خود، جشن تکلیف سیاسی خود را  برپا می‌کنند

علیرضا حسام، رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی شهرستان فیروزکوه در رابطه با اهمیت حضور رأی اولی‌ها در انتخابات به پانا گفت: «یکی از مباحثی که در نظام جمهوری اسلامی پراهمیت است، بحث انتخابات ریاست جمهوری است زیرا رئیس‌جمهور مجری قانون در کشور است؛ برای اینکه یک نظامی پابرجا باشد نیازمند دو اصل مهم می‌باشد که آن دو اصل عبارتند از قانون درست و اجرای قانون در کشور.»

وی افزود: «کشوری که قانون به خوبی وضع شود اما مجری درستی نداشته‌باشد، موفق نخواهدشد؛ بنابراین مجری خوب اهمیت آن بیشتر از قانون است، مردم کشور ما در مملکتی زندگی می‌کنند که دارای قانونی بر اساس شرع مقدس اسلام است و باید بعد از این مطلب انتخاب درستی در مورد اجراکننده قانون داشته‌باشند.»

حسام در ادامه بیان کرد: «به فرموده‌ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در انتخابات دو اصل مهم می‌باشد، حضور و مشارکت حداکثری و دوم اینکه مردم به فرد اصلح رأی بدهند. از نظر ایشان رئیس‌جمهور باید طبق شرع مقدس اسلام کار انجام دهد و نیز باید شجاع، مردمی، خدمتگذار مردم، صادق و رو راست باشد و  متکی به شرق و غرب عالم نباشد؛ باید اعتقاد به استقلال جمهوری اسلامی و پایبند به منافع ملی کشور ایران عزیز اسلامی باشد.»

 این مقام مسئول تصریح کرد: «گذشت دورانی که برخی رأی اول را رأی مجانی می‌دانستند، امروز رأی اولی‌ها، دارای رأی پرقدرتی هستتد. رأی پر‌قدرت فراتر از یک رأی است چون هم متعصب است و هم رأی ساز؛ به سه دلیل رأی اولی‌ها،  دارای رأی پرقدرت هستند و اگر موتورشان روشن شود قدرت اثرگذاری و موج آفرینی بیشتری دارند، رأی اولی‌ها کمتر وارد مادیات شدند و آرمانی‌تر هستند و آرمان‌خواهان بیشتر قدرت تحریک اجتماعی دارند.»

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: «توصیه‌ من به همه‌ ملت این است که در این انتخابات هم مثل دیگر انتخابات با شور و شوق و در اوّلین ساعات، شرکت کنند. خوشبختانه درباره‌ى اهمیّتِ این انتخابات، صحبت شده و مردم کم و بیش مى‌دانند که مسأله‌ مهمّى است. استقبالى هم که نامزدهاى انتخاباتى از این کار کردند، حاکى از این است که خوشبختانه در بین مردم، جایگاه این شوراها تا حدود زیادى روشن است.»

حسام با اشاره به اینکه لازم است تا مردم شرکت در انتخابات را وظیفه بدانند گفت:‌ «مردم در انتخابات باید بسیار جدّى باشند. یعنى شرکت در انتخابات را مثل یک وظیفه بدانند و حقیقتاً انتخاب کنند. بسیار بجا است که مردم بدانند هر کسى را انتخاب مى‌کنند، مسؤولیتهایى در مقابل این انتخاب بر دوش آنها ست؛ همچنان‌که اگر انتخابشان انتخاب خوبى باشد و به‌وسیله‌ آن شخصِ منتخب، کارهاى خوبى براى مردم و کشور انجام گیرد، ثوابها و اجرهایى هم به آنها منتقل مى‌شود. به همین علّت است که باید حقیقتاً دقّت کنند تا افراد دلسوز، متدیّن و کارآمدى را که متناسب با این کار هستند، انتخاب کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دوباره فرصتی را ایجاد کرده تا این مرتبه رأی اولی‌ها در جشن تکلیف سیاسی شرکت کنند و همیشه اولین تجربه برای همه خوشایند است و حس‌های نابی به همراه دارد. در زندگی انتخاب‌های متعددی می‌تواند سرنوشت افراد را تعیین کند که یکی از این انتخاب‌ها حضور در انتخابات است که برای چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود و در این میان کسانی هستند که برای اولین بار رای دادن و نقش داشتن در تعیین سرنوشت خود را تجربه می‌کنند و جشن تکلیف سیاسی خود را می‌گیرند.»

خبرنگار : دانش‌‌آموز، فاطمه هادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار