فرماندار ویژه ری:

پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر همواره کم‌هزینه‌تر از درمان است

شهرری یک (پانا) - فرماندار ویژه شهرستان ری با تأکید بر اهمیت پرداختن به موضوع مقابله با مواد مخدر و شیوع مصرف آن در سطح جامعه، اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه را مؤثر و کم‌هزینه‌ترین راه جهت مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر همواره کم‌هزینه‌تر از درمان است

مهدی باب‌الحوائجی در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری با تأکید بر اهمیت موضوع مقابله با مواد مخدر و شیوع مصرف آن در سطح جامعه اظهار کرد: در بحث سوءمصرف موادمخدر در جامعه به‌ویژه در میان قشر جوان، اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه، مؤثر و کم‌هزینه‌ترین راه جهت مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد است.

وی افزود: در موضوع مبارزه با موادمخدر همواره پیشگیری، بسیار کم‌هزینه‌تر از درمان بوده‌ است. فرد آلوده به مواد مخدر پس از ترک مصرف نیز تا مدت‌های طولانی درگیر اثرات مخرب ناشی از ماده مخدر بوده و از نظر روحی و روانی، نیازمند حمایت و پشتیبانی است و به همین دلیل در ترسیم اهداف کلی شورای مبارزه با مواد مخدر باید موضوع آموزش‌های عمومی در اولویت متخصصان این حوزه قرار گیرد.

باب‌الحوائجی با اشاره به موضوع آموزش از جمله در سطح روستاها ادامه داد: تشکیل کانون‌های یاریگران زندگی، یکی از طرح‌های ارائه‌شده از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که هدف اصلی آن ایجاد آگاهی‌بخشی، آموزش‌های فردی و اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ادارات و سازمان‌های مربوطه است.

فرماندار ویژه شهرستان تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته مقرر شد طرح کانون یاریگران زندگی در ۵ روستای شهرستان ری اجرا و عملیاتی شود که ان‌شاءالله این طرح در یکی از روستاهای هدف به‌صورت همزمان با هفته جهانی مقابله با مواد مخدر افتتاح و شروع به فعالیت خواهد کرد که امیدوار هستیم نتایج مثبت اجرای این طرح در فرآیند مبارزه با مواد مخدر و کاهش آمار اعتیاد در سطح شهرستان ری مؤثر واقع شود.

خبرنگار : دانش‌آموز: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار