معاون اجرایی آموزشگاه موفقیان ۲ ناحیه یک بهارستان:

معاونین اجرایی مدارس در بهبود روابط اجتماعی دانش‌آموزان نقش به‌‎سزایی دارند

بهارستان یک (پانا) - معاون اجرایی آموزشگاه موفقیان 2 ناحیه یک بهارستان، بهبود روابط اجتماعی دانش‌آموزان را یکی از وظایف اصلی معاونین اجرایی مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۱۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معاونین اجرایی مدارس در بهبود روابط اجتماعی دانش‌آموزان نقش به‌‎سزایی دارند

مرضیه آزادبخت در رابطه با وظایف یک معاون اجرایی در مدرسه به پانا گفت: «معاون اجرایی مدرسه در همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم‌سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف مصوب دوره‌های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان،‌ دانش‌آموزان و والدین آنان و با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های داخل و خارج از آموزشگاه، نقش ایفا می‌کند. همچنین ایجاد محیطی آموزنده و پرورش‌دهنده برای شکوفا شدن استعدادهای مختلف دانش‌آموزان متناسب با تفاوت‌های فردی آنان از مؤثرترین وظایف معاونت اجرایی است.»

وی با اشاره به دیگر وظایف معاون اجرایی مدرسه اظهار کرد: «تهیه دفتر انضباطی برای دانش‌آموزان، یکی دیگر از وظایف تأثیرگذار معاون اجرایی است؛ زیرا با تهیه این دفتر، نظم در آموزشگاه حاکم می‌شود. انضباط آموزشگاه، یکی از مباحث مطرح در علوم تربیتی بوده و به معنای وجود نظم و رعایت آن توسط دانش‌آموزان در محیط آموزشگاه برای هماهنگی با مقررات آموزشگاه و معنی‌دار شدن محیط یادگیری و رشد طبیعی آنان در این محیط به‌کار می‌رود.»

آزادبخت در خصوص نقش فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان توضیح داد: «یک معاون اجرایی به اجرای به‌موقع و صحیح برنامه‌های آموزشی و پرورشی نیز کمک می‌کند. زیرا فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی و آموزشی در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. برنامه‌های آموزشی و پرورشی موجبات روابط اجتماعی بهتر را برای دانش‌آموزان در محیط آموزشگاه، خانواده و دوستان، فراهم می‌سازد. برای اینکه تعلیم و تربیت از چهارچوب محدود آموزشگاه خارج شود و کارکرد اجتماعی آن در پهنه توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه روشن شود باید تربیت اجتماعی، سرلوحه روش‌ها و آموزش و پرورش قرار گیرد.»

وی با اشاره به ناهنجاری‌های رفتاری دانش‌آموزان عنوان کرد: «برخی دانش‌آموزان دارای ناهنجاری‌های رفتاری هستند. معاونان اجرایی می‌توانند در بهبود این عارضه به دانش‌آموزان خود کمک کرده و در پیشرفت و ترقی آنان قدم بردارند تا با کمک‌رسانی به تمام دانش‌آموزان، شاهد شکوفایی و درخشش آنان در زمینه‌های متفاوتی مانند تحصیل، رفتار و روابط اجتماعی باشند. دانش‌آموزان باید برای ارتباط صحیح تحت تعلیم قرار بگیرند. تاثیر مدارس بر آموزش مهارت‌های اجتماعی کاملا مشهود است، فعالیت‌های گروهی که در مدارس صورت می‌گیرد یکی از اثرگذارترین فعالیت‌ها بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است.»

معاون اجرایی آموزشگاه موفقیان 2 ناحیه یک بهارستان گفت: «آموزش و پرورش، شالوده هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد و مسئول رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. نقش مدرسه در تعلیم و تربیت به اندازه‌ای اهمیت دارد که می‌توان گفت شکل‌دهی یک ملت در گرو آن است. دانش‌آموزان در این فضا، خلاقیت خود را توسعه می‌دهند و مسیر رشد فردی و اجتماعی را طی می‌کنند. آنان در آموزشگاه به بلوغ عاطفی می‌رسند و تعامل صحیح با دیگران را از طریق دوستی، همدلی و مشارکت می‌آموزند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: صبا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار