مدیر دبیرستان ابن‌سینا رودهن:

فرصت جبران، شاخصه طلایی تأثیر امتحانات نهایی در کنکور است

رودهن (پانا) - مدیر دبیرستان ابن‌سینا رودهن، وجود فرصت جبران ضعف‌ها و نمرات پایین دانش‌آموز در امتحانات نهایی در سال‌های تحصیلی دوره دوم‌ متوسطه را شاخصه‌طلایی تاثیر امتحانات نهایی در کنکور دانست که برای دانش‌آموزان فراهم شده و باید از این شاخصه به عنوان برگ برنده و امتیاز مطلوب برای موفقیت بیشتر خود استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

روح‌الله محرمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص روند برگزاری امتحانات نهایی در دبیرستان ابن سینا اظهار کرد: «روند برگزاری امتحانات نهایی در این دبیرستان با رعایت کامل اصول و برنامه‌ریزی‌های مدون برگزار شد و تلاش شد که ضعف‌ها و مشکلات تا حد امکان برطرف شوند تا دانش‌آموزان در یک شرایط ایده‌ال و استاندارد بتوانند امتحانات خود را با موفقیت بگذرانند. مسلم است که در این زمینه، تجهیزات و امکاناتی از جمله فراهم کردن سیستم صوتی جهت امتحان زبان انگلیسی در این حوزه امتحانی لازم بود، ضعف‌هایی از جمله خوانا نبودن فونت سوال‌ها در برخی امتحانات بود که با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه و اداره کل استان حل شد و به طورکلی روند برگزاری امتحانات تاکنون مطلوب بوده و امیدواریم همه دانش‌آموزان ضمن رضایت، موفق عمل کرده باشند.»

محرمی، پیرامون تاثیر امتحانات نهایی در کنکور مطرح کرد: «کلیت موضوع تاثیر امتحانات نهایی در کنکور کاملا مثبت و مفید است اما نکاتی در آن نهفته که امیدواریم مورد بررسی و توجه ویژه مسئولان قرار گیرد. یکی از این موارد، تزریق استرس سه‌ساله به دانش‌آموزان برای هر امتحان است در صورتی که دانش‌آموز یک بار از پل کنکور عبور می‌کرد اما اکنون هر امتحان، مشابه یک کنکور، تولید استرس و فشار می‌کند و برای این منظور لازم است امکانات حوزه کاملا ارتقا یابد و دانش‌آموزان در یک شرایط آرامش‌بخش در امتحانات شرکت کنند. برنامه‌ریزی‌های اصولی‌تر در طراحی سوال‌ها، تصحیح سوالات و بسیاری موارد دیگر که در سال‌های آتی، ویژه امتحانات نهایی، بیشتر و کامل‌تر فراهم شود، قطعا دانش‌آموزان در شرایط ایده‌آل‌تری خواهند بود و استرس کمتری را تحمل خواهند کرد.»

مدیر دبیرستان ابن‌سینا رودهن با آرزوی موفقیت برای تمام دانش‌آموزان تصریح کرد: «از نکات بسیار مثبت تاثیر امتحانات نهایی در کنکور این است که دانش‌آموزان، فرصت جبران ضعف‌های خود را در طول سه سال دوره دوم متوسطه دارند و عدم دریافت نمرات مطلوب در هر سال و در هر امتحانی، این امید را در دانش‌آموز ایجاد می‌کند که می‌تواند در سال بعدی با تلاش بیشتر، شرایط را برای خود مطلوب و بهتر رقم بزند و بی‌شک این نکته مثبت در آرامش ذهنی و روانی دانش‌آموزان بسیار موثر است.»

حجم فایل ویدیویی : ۲۶.۲۶M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۵:۲۹ دانلود فایل
خبرنگار : دانش‌آموز: نیایش ورمقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار