کارشناس سلامت و تندرستی ناحیه ۲ شهرری:

مراقبان سلامت از پایه‌های اصلی در مدارس محسوب می‌شوند

شهرری دو (پانا) - کارشناس سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری، علت محبوبیت مراقبان سلامت در بین دانش‌آموزان را ارتباط آن‌ها با روح، روان و جسم دانش‌آموزان برشمرد و گفت مراقبان سلامت، یکی از پایه‌های اصلی در مدارس محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مراقبان سلامت از پایه‌های اصلی در مدارس محسوب می‌شوند

منیژه عزتی در حاشیه جلسه مراقبان سلامت آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری در گفت‌وگو با پانا درخصوص هدف حضور مراقبان سلامت در کنار دانش‌آموزان اظهار کرد: «مراقبان سلامت چه به صورت حضوری و چه مجازی در شبکه شاد، وظیفه هدایت دانش‌آموزان و والدین را بر عهده دارند و اطلاعات و مهارت‌های مورد نیاز را از طریق شبکه‌های داخلی مانند شاد یا در صورت امکان به صورت حضوری باید در اختیار دانش‌آموز قرار دهند.»

عزتی خاطرنشان کرد: «یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن‌های به‌روزشده مجازی، تولید محتوای الکترونیکی است که از طریق آن می‌توان اطلاعات دانش‌آموز را بالا برد. برای مثال؛ برای مخاطرات طبیعی می‌توان دانش‌آموز را برای را نسبت به تولید فیلم‌های آموزشی با برنامه‌هایی مانند اینشات، آموزش داد تا جنبه‌ آموزش علاوه بر پرورش و یادگیری رعایت شود.»

کارشناس سلامت و تندرستی ناحیه ۲ شهرری با اشاره به میزان و نحوه جای‌گذاری مراقبان سلامت در مدارس گفت: «به طور کلی  مراقبان سلامت، یکی از پایه‌های اصلی مدارس محسوب می‌شوند که در طول سال تحصیلی و حتی در تابستان، همکاری مورد نیاز را با دانش‌آموز دارند. مراقب سلامت در طول سال تحصیلی طبق ابلاغیه باید نزدیک به ۳۰ ساعت در مدرسه حضور پیدا کند و اکنون به ازای هر ۴۸۰ دانش‌آموز، یک مراقب سلامت قرار می‌دهیم.»

عزتی افزود: «در مدارسی که جمعیت کمتر دارند، مراقبان سلامت در ۲ مدرسه مشغول به فعالیت می‌شود و ارتباط مراقب سلامت با دانش‌آموز بسیار مهم و حساس است. چرا که دانش‌آموز به راحتی می‌تواند مشکلات خود را با مراقبان در میان بگذارد و مراقب سلامت به دلیل اینکه با روح، روان و جسم دانش‌آموز ارتباط برقرار می‌کند در بین دانش‌آموزان بسیار محبوب است.»

کارشناس سلامت و تندرستی  ناحیه دو شهرری درخصوص هدف برگزاری جلسه ویژه مراقبان سلامت این شهرستان اظهار کرد: «پایه برقراری یک ارتباط موثر، مهارت بالای مراقبان سلامت است. درک دانش‌آموز، نحوه برقراری ارتباط با دانش‌آموز، نحوه صحبت کردن با دانش‌آموز و نحوه رسیدگی و شناسایی علائمی که دانش‌آموز را آزار می‌دهد از جمله آموزش‌های این جلسات است و مراقبان در این جلسه نسبت به نحوه برقراری صحیح رابطه با دانش‌آموز آگاه می‌شوند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: زهرا خسروزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار