مدیر آموزشگاه فضیلت ناحیه یک بهارستان تاکید کرد؛

ضرورت همکاری اولیا و مربیان برای کاهش اضطراب و استرس دانش‌آموزان در امتحانات

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاه فضیلت ناحیه یک بهارستان، تلاش اولیا و مربیان در راستای کاهش استرس و اضطراب دانش‌آموزان را یکی از وظایف اصلی آن‌ها در زمان برگزاری امتحانات نهایی دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همکاری اولیا و مربیان برای کاهش اضطراب و استرس دانش‌آموزان در امتحانات

مرضیه زارع‌پور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وجود استرس و اضطراب دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: «با فرا رسیدن ایام امتحانات، استرس هر ساله در دانش‌آموزان تشدید می‌شود و با برگزاری امتحانات نهایی نیز این استرس و اضطراب 2 برابر شده و شاهد استرس و اضطراب دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی هستیم در حالی که دانش‌آموزان باید آرامش و خونسردی خود را در امتحانات حفظ کنند.»

وی افزود: «یکی از وظایف اصلی اولیا و مربیان در قبال استرس و اضطراب دانش‌آموزان، کمک به کاهش و برطرف کردن آن است. از اولیا و مربیان خواستارم که با راهنمایی‌ها و راهکارهای مناسب خود، استرس و اضطراب دانش‌آموزان طی ایام امتحانات را کاهش یا برطرف کنند. از جمله این راهکارها حفظ آرامش در محیط خانه و آموزش نحوه درست درس‌‌خواندن است و دانش‌آموزان نیز باید برای حفظ سلامت خود به این نکات توجه کنند.»

زارع‌پور درخصوص برنامه‌ریزی صحیح درسی در ایام امتحانات اظهار کرد: «این برنامه‌ریزی‌ها برای تسلط کامل دانش‌آموزان بر کتاب، کاربردی است و می‌تواند دانش‌آموزان را برای امتحانات نهایی به حداکثر آمادگی برساند. بدین ترتیب دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی کامل و جامع در امتحانات نهایی موفق خواهند شد و همچنین زمان و فرصت در اختیار خود را بهتر و به خوبی مدیریت خواهند کرد. دانش‌اموزان لازم است که حتما با جدیت کامل کتاب را بخوانند که این جدیت موجب می‌شود بیشترین نمره را از آزمون کسب کنند.»

وی درخصوص چگونگی برگزاری امتحانات نهایی در حوزه‌های امتحانی و همچنین تأثیر روند امتحانات بر دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «سطح برخی از امتحانات که تا امروز برگزار شده، متوسط و استاندارد بوده اما برخی دروس، سطح سخت و سنگینی داشتند که در این خصوص، رؤسای حوزه نیز به اداره کل استان انتقاد کردند. یکی از انتقادات مهم حوزه این است که برای برگزاری امتحانات نهایی دهم و یازدهم باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، حساب‌شده و متمرکزتری عمل می‌کردند.»

مدیر آموزشگاه فضیلت ناحیه یک بهارستان ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دانش‌آموزان تصریح کرد: «دانش‌آموزان بیش از حد نگران امتحانات نهایی و نتیجه آن هستند در حالی که با این نگرانی‌ها و مضطرب بودن به خودشان آسیب خواهند زد. اگر دانش‌آموزی، تمام تلاش و همت خود را در قبال خواندن کتاب بگذارد، مسلماً از پس این امتحانات هم برمی‌آید و جای هیچ‌گونه نگرانی و استرس وجود نخواهد داشت. آن‌ها باید استرس و اضطراب را در مواقع امتحانات کنار بگذارند و به دور از هرگونه افکار منفی، امتحان خود را در کمال خونسردی و آرامش بدهند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نرگس عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار