مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن:

رویکرد پژوهش‌محوری، امتیاز شاخص مدارس سمپاد است

رودهن (پانا) - مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن، امتیاز و برتری شاخص مدارس سمپاد را بهره‌گیری تخصصی از رویکرد پژوهش‌محوری برشمرد که قطعا این رویکرد ضمن موفقیت تحصیلی و شغلی بیشتر در آینده، یادگیری مفهومی، ثمربخش و پایدار را برای دانش‌آموز رقم خواهد زد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی نادری در آستانه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «تفاوت اصلی مدارس استعدادهای درخشان نسبت به مدارس دیگر در اقدامات و فعالیت‌های ویژه‌ای است که به‌صورت خاص  در این مدارس انجام می‌شود. این مدارس بر خلاف مدارس دیگر که اکثرا به‌صورت آموزش‌محور فعالیت می‌کنند، کاملاً پژوهش‌محور و به‌صورت فنی و تخصصی فعالیت می‌کنند و دانش‌آموزان در یک فرآیند پژوهش‌محور حقیقی و تخصصی قرار می‌گیرند و در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این مدارس به تحقیق و پژوهش‌های پیشرفته به‌طور عملی می‌پردازند و رشد علمی و آموزشی می‌یابند.»

وی آموزش‌های این مدارس را مفهومی خواند و عنوان کرد: «تلاش می‌شود با به‌کارگیری اصول آموزش، تمام آموزش‌ها و یادگیری‌ها برای دانش‌آموزان عمیق و مفهومی نهادینه شود. دانش‌آموز از بدو ورود به مدارس استعدادهای درخشان، دروس را پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر دریافت کرده و در ذهن خود تجزیه و تحلیل و نهایتا نهادینه می‌کند که این جریان آموزشی هدفمند در کلیه مدارس استعدادهای درخشان کاملا منظم، برنامه‌ریزی‌شده و قانون‌مند طراحی و اجرایی می‌شود. قطعا حضور و فعالیت نیروهای آموزشی متخصص در این مدارس، راهبری این جریان در مسیر تعالی و پیشرفت دانش‌آموزان را بر عهده داشته و پیش می‌برند و اهداف را محقق می‌کنند.»

مدیر دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن با اشاره به مزیت‌های آموزش‌ مدارس سمپاد گفت: «دانش‌آموزان با شرکت در کارسوق‌های مختلف و خاص مدارس سمپاد به‌صورت کاملا عینی، تحقیقات و پژوهش‌های خود در زمینه‌های مختلف را پیگیری کرده و کاملا فنی، اجرا می‌کنند. شناسایی استعدادها و توانمندی‌ها در این رویکرد پژوهش‌محوری صورت گرفته و اقدامات مربوط به پرورش و ارتقای سطح این استعدادها در دانش‌آموز در میدان منطقه‌ای، استانی و کشور انجام می‌شود و بستر تربیت محققان، پژوهشگران و مخترعان آینده، بنا شده و توسعه می‌یابد.»

نادری ضمن آرزوی توفیق برای تمام دانش‌آموزان کشورمان در توصیه به دانش‌آموزان علاقه‌مند به ورود به مدارس استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: «دانش‌آموزان در تمام سال‌های تحصیلی و حتی از سال‌های نخست تحصیل باید روی اصل یادگیری مفهومی تاکید داشته باشند و کم‌کم زمینه این نوع یادگیری ثمربخش و پایدار را در خود ایجاد کنند و در سال‌های نزدیک به آزمون ورودی این مدارس علاوه بر توسعه این نوع یادگیری با استفاده از کلاس‌ها و کتاب‌ها و مواد آموزشی مرتبط، مسیر ورود به مدارس استعدادهای درخشان را برای خود هموار و میسر کنند.»

حجم فایل ویدیویی : ۳۱.۱۰M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۵:۱۴ دانلود فایل
خبرنگار : دانش‌آموز: نیایش ورمقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار