مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان رودهن:
تاثیر نتایج امتحانات نهایی در کنکور یک اقدام آموزشی نویدبخش است
رودهن (پانا) - مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن، تاثیر نتایج امتحانات نهایی در کنکور را یک اقدام آموزشی نویدبخش برای پیشرفت، تسهیل و کیفیتبخشی عملکرد کیفی و کمی سیستم تعلیم و تربیت کشور برشمرد که نتایج درخشان آن را در تمام ابعاد جامعه آینده شاهد خواهیم بود.
مرتضی نادری پیرامون کیفیت برگزاری امتحانات نهایی در گفتوگو با پانا بیان کرد: «امتحانات نهایی کاملا بهصورت اصولی، مفهومی و تحلیلی برای دانشآموزان در چهارچوب محتویات کتابهای درسی ارائه شده اما نوع یادگیری که برگرفته از فهم عمیق و کاملا مفهومی و تحلیلی باشد موجب تفاوت این امتحانات با دیگر امتحانات میشود و دانشآموزان در این زمینه باید خود را مجهز کرده و تلاش مستمر در زمینه این نوع یادگیری داشته باشند.»
نادری با اشاره به تاثیر نتایج امتحانات نهایی در کنکور مطرح کرد: «کنکور از نظر تمام متخصصان و صاحبنظران تعلیم و تربیت به هیچ عنوان ملاک ارزیابی کامل و مفید برای سنجش استعدادها و تواناییهای دانشآموزان نبوده و نیست و قطعا برنامهریزی جهت اعمال تاثیر امتحانات نهایی در کنکور، یک اقدام درخشان و مثبت آموزشی بوده که اجرایی شدهاست. دانشآموزان طی یک فرآیند یادگیری مستمر و مفهومی در چند سال و همسو با کنکور مورد سنجش قرار میگیرند و این اقدام در آینده کاملا بصورت کیفی و کمی در عملکرد آموزشی و شغلی رشتههای مختلف کشور، تاثیرات مثبت خود را بر جا خواهد گذاشت.»
مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان رودهن گفت: «در دوران کرونا و مدتی بعد از آن شاهد افت تحصیلی شایان توجهی در کشور بودیم. البته که مدارس استعدادهای درخشان در این زمینه نیز همچنان پیشرو بودند و دچار آسیب کمتری شدند اما افت تحصیلی تقریبا در بین تمام دانشآموزان در درجات مختلف قابل مشاهده و روئت بود. در این راستا اقدامی از قبیل همین تاثیر امتحانات نهایی در کنکور باعث یک حرکت نویدبخش آموزشی میشود که اقدامات تسهیلی کیفی و کمی آموزشی دیگر به مرور در سیستم آموزشی کشور ایجاد شده و شاهد پیشرفت در این سیستم باشیم و سد کنکور برداشته شده و سرنوشت تحصیلی و شغلی دانشآموزان، سیری علمی، هموار و بدون استرس به خود بگیرد.»
نادری خاطرنشان کرد: «امیدواریم هر سال نقاط ضعف و کمبودهای فنی و تخصصی این اقدام از بین رفته و ارتقای سطح برنامهریزی برگزاری امتحانات، کنکور، موارد مربوط به نتایج و زمان برگزاری و بهطور کلی تمام اقدامات مرتبط بدون کوچکترین ضعفی و کاملا تخصصی بر مبنای اصول آموزشی، اجرا شود و شاهد یک سنجش و ارزیابی هدفمند و تخصصی برای دانشآموزان کشورمان باشیم.»
ارسال دیدگاه