گلخانه‌دار شهریاری در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

راه‌های پرورش موز گلخانه‌ای در دمای بالای زمستان و گرمای تابستان

شهریار(پانا) - گلخانه‌‌دار و پرورش‌دهنده گل و گیاه در گلخانه فاطمه زهرا(س) شهریار، نکات و راه‌های پرورش موز گلخانه‌ای در دمای بالای زمستان و گرمای تابستان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

محمد چهارلنگ در گفت‌وگو با پانا در بیان نکاتی برای پرورش میوه موز به روش گلخانه‌ای گفت: «پرورش درخت موز به‌صورت کاشت پاجوش میوه موز انجام می‌شود. موز، درخت گرمسیری است یعنی باید دمای محل کاشت آن کمتر از ۲۵ درجه نباشد اما می‌توانیم با در نظر گرفتن آب و هوای منطقه، دما را ۳۷ الی ۴۰ درجه بالا ببریم. با وجود گل و گیاهان دیگر در گلخانه، پرورش موز و گل و گیاهان دیگر هیچ تداخلی با هم ندارند اما درخت موز در دمای ۳۰ درجه بهترین رشد را دارد.»

وی افزود: «درخت موز اگر دارای پاجوش قوی باشد از زمانی که کاشته می‌شود تا زمان باروری حدود ۱۲ الی ۱۴ ماه طول می‌کشد اما اگر پاجوش موز ضعیف‌تر باشد تا ۱۶ ماه به باردهی می‌رسد.»

چهارلنگ در مورد باردهی درخت موز عنوان کرد: «مقدار باردهی هر درخت موز بستگی به رسیدگی و نوع پرورش دارد. هر درخت موز در گلخانه حدود ۲۰ تا ۵۰ کیلوگرم بار می‌دهد و میزان باردهی هر درخت موز بستگی به نوع درخت است. میزان بهترین باردهی درخت آفکاندیش یا موز پاکوتاه در گلخانه حدود ۳۰ کیلوگرم و کمترین میزان باردهی حدود ۲۰ کیلوگرم است.»

حجم فایل ویدیویی : ۵۶.۶۶M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۴۳ دانلود فایل
خبرنگار : دانش‌آموز: مائده قاضی‌خانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار