معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد:

خبرگزاری پانا بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، خبرگزاری پانا را بالاترین و بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۰۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی است

رضا حضرتقلی در کارگاه آموزشی و نشست هم‌اندیشی دانش‌آموزخبرنگاران پانا شهرستان ملارد که با هدف آموزش و تقدیر از خبرنگاران فعال برگزار شد، فعالیت دانش‌آموزخبرنگاران پانا برای انعکاس اخبار مثبت آموزش و پرورش را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: اخبار دانش‌آموزی پانا باید رنگ و بوی دانش‌آموز، فرهنگیان و آموزش و پرورش را داشته باشد و در این راستا باید اخبار مثبت را انعکاس دهند و با انعکاس اخبار افتخار‌آفرین، زمینه‌ساز این باشند که افتخارات دانش‌آموزان در سراسر کشور منعکس شود و این همان امر خطیر و بسیار مهم دانش‌آموزخبرنگاران است. 

وی تحصیل و انجام فعالیت‌های پرورشی را 2 امر مهم و توام برای دانش‌آموزان خواند و افزود: دانش‌آموزخبرنگاران پانا در کنار فعالیت در خبرگزاری پانا، تحصیل و پرورش خلاقیت‌های خود را در اولویت قرار دهند و در کنار تحصیل با فعالیت در خبرگزاری پانا بتوانند در مسیر پیشرفت، موفقیت و رشد خود قدم بردارند.

معاون پرورشی وتربیت‌بدنی آموزش وپرورش ملارد در رابطه با مهم‌ترین مسئولیت دانش‌آموزخبرنگاران گفت: مهم‌ترین وظیفه یک دانش‌آموزخبرنگاران، رعایت ادب، اخلاق، متانت و نوع برخورد و رفتار با پدر و مادر، دوستان و بزرگ‌تر‌ها است که باعث می‌شود آن‌ها از قرار گرفتن در مسیر‌های نا‌مناسب زندگی دور باشند.»

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه آنان در کار‌های تشکیلاتی و تیمی، صبر و گذشت از خطا‌های دیگران است. پس اگر بخواهیم تیم موفق و سربلندی باشیم باید صبر و گذشت را به یکدیگر آموزش دهیم.

این مسئول افزود: وظیفه آموزش و پرورش با دیگر ارگان‌ها و نهاد‌ها متفاوت است. چون وظیفه خطیر آموزش و پرورش، تربیت درست دانش‌آموزان و آماده کردن آن‌ها برای آینده است که با عضویت دانش‌آموزان در مجموعه‌های بزرگی مانند سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا این فرصت را به آن‌ها می‌دهد تا به گنجینه واقعی زندگی خود دست یابند.

بتول رحیمی، رابط خبرگزاری پانا شهرستان ملارد نیز با اشاره به طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» گفت: طرح هر مدرسه یک خبرنگار به دنبال ایجاد فضایی برای آموزش سواد رسانه در مدارس است و بدون شک رسانه، ظرفیت بزرگی است که می‌تواند جریان‌ساز سواد رسانه و یاریگر اهداف آموزش و پرورش در این حوزه باشد. با اجرای درست این طرح، دانش‌آموزان خبرنگار می‌توانند به عنوان خط مقدم در انتقال اخبار امیدآفرین مدارس در حوزه تعلیم و تربیت، تأثیرگذار باشند.

وی اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار را برای جذب دانش‌آموزخبرنگار جدید و شکوفایی استعداد‌های آن‌ها بسیار مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: طرح هر مدرسه یک خبرنگار، یکی از اهدافی است که آموزش و پرورش شهرستان ملارد با قاطعیت دنبال می‌کند. اگر این طرح به خوبی در تمام مدارس اجرا شود، هر خبرنگار می‌تواند راوی برنامه‌ها و پیشرفت‌های مدرسه خود باشد.

رحیمی خاطرنشان کرد: حوزه خبر و خبررسانی، یکی از بهترین ابزارهای تربیتی است و کسی که در این حوزه کار می‌کند، حساسیت، مسئولیت‌پذیری، آگاهی و اعتمادبه‌نفس بالایی دارد.

مرضیه حافظی، مسئول سازمان دانش‌آموزی شهرستان ملارد نیز خبرگزاری پانا را خانه امن دانش‌آموزان برای رشد و پیشرفت معرفی کرد و گفت: اعتماد به نفس و امید، اولین اندوخته از خبرگزاری پانا است که با استفاده از این اندوخته بزرگ می‌توانید به موفقیت‌های بزرگ دست یابید.

وی خاطرنشان کرد: در پانا یاد می‌گیرید که چگونه در جامعه رشد و پیشرفت کنید و با دیگران چگونه ارتباط برقرار کنید و این اندوخته‌های بزرگ برای هر دانش‌آموز معمولی، اتفاق نمی‌افتد و دانش‌آموزان با عضویت در پانا و فعالیت در این عرصه به این رشد و شکوفایی می‌رسند.

کارشناس‌مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهرستان ملارد ادامه داد: یک خبرنگار همیشه و در هر مکان و زمان می‌تواند موفق باشد. زیرا در پانا به خوبی یاد گرفته که با دیگران چگونه ارتباط برقرار کند و چگونه از حقوق خود دفاع کند و توانایی‌هایی که در پانا کسب کرده به او این امکان را می‌دهد.

حافظی افزود: دانش‌آموزخبرنگاران پانا زمانی که رشد می‌کنند و در آینده وارد مکان‌های بزرگتر اجتماعی مانند دانشگاه و محل کار شوند به آسانی می‌توانند در جایگاهی که دارند موفق باشند و در مسیر پرفرازونشیب زندگی به خوبی قدم بردارند.

خبرنگار : دانش‌آموز: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار