سرگروه مشاوره شهرستان‌های استان تهران:

برنامه‌ریزی و تلاش؛ 2 عامل مهم موفقیت در کنکور و امتحانات نهایی هستند

بهارستان دو (پانا) - سرگروه مشاوره شهرستان‌های استان تهران و مدرس کلاس‌های مشاوره‌ای، برنامه‌ریزی و تلاش را 2 عامل مهم موفقیت در کنکور و امتحانات نهایی دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۰۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی و تلاش؛ 2 عامل مهم موفقیت در کنکور و امتحانات نهایی هستند

همایش موفقیت در کنکور و امتحانات نهایی ویژه دانش‌آموزان دختران پایه دوازدهمی با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی، معاون آموزش، کارشناس‌مسئول مقطع متوسطه دوم و دیگر مسئولان آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان و همچنین با حضور مدیران مدارس و دانش‌آموزان پایه دوازدهمی این ناحیه در سالن سجادیه برگزار شد.

اسماعیل رضایی، سرگروه مشاوره استان و مدرس کلاس‌های مشاوره‌ای در این همایش به دروس خصوصی و عمومی در کنکور اشاره کرد و گفت: دروس خصوصی و عمومی هر کدام، یک میانگین تراز و یک میانگین درصد دارند که باید میانگین درصد و ترازمان را بدانیم و بر اساس آن برای درس‌خواندن برنامه‌ریزی کنیم.

سرگروه مشاوره استان و مدرس کلاس‌های مشاوره‌ای به توضیح و تشریح رشته علوم انسانی در کنکور سراسری پرداخت و گفت: دروس اختصاصی رشته انسانی که در کنکور سراسری در بخش سوالات تخصصی مورد سوال واقع می‌شود، شامل ریاضی و آمار، اقتصاد، علوم و فنون ادبی، عربی، تاریخ، جغرافیا، جامعه‌شناسی، منطق، روانشناسی و فلسفه است و همچنین سوالات کنکور سراسری رشته‌ انسانی از کتاب‌های درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود.

وی اهمیت درس ریاضی را در مقایسه با 3 رشته علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی و فیزیک مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: درس ریاضی در رشته انسانی با درس ریاضی در رشته‌های تجربی و ریاضی‌فیزیک متفاوت و به هیچ‌ وجه قابل قیاس نیست. همچنین متقاضیان رشته انسانی بر مبنای آمار، درس ریاضی را می‌خوانند ولی متقاضیان رشته تجربی و ریاضی‌فیزیک، درس ریاضی را بر مبنای ریاضیات می‌خوانند.

رضایی، ضرایب در رشته‌ها را به عنوان نقش اساسی در مسیر موفقیت کنکور برشمرد و خاطرنشان کرد: هر شخصی بر اساس ضرایب هر درس، اولویت‌بندی می‌کند و بر اساس اولویت‌بندی‌اش زمان دقیقی برای مطالعه در نظر می‌گیرد و در نتیجه در کنکور موفق می‌شود.

وی از بالا بودن متقاضیان رشته‌های نظری خبر داد و عنوان کرد: امسال در کنکور سراسری رشته انسانی ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده و رشته تجربی ۵۷۰ هزار شرکت‌کننده و در رشته ریاضی‌فیزیک، قریب به ۱۳۷ هزار شرکت‌کننده وجود دارد.

سرگروه مشاوره استان و مدرس کلاس‌های مشاوره‌ای خاطرنشان کرد: امسال آموزش‌های ویژه برای مشاوران مدارس راه‌اندازی شده و مشاوران توانمند، آموزش‌های حرفه‌ای می‌بینند و درصدد پیشرفت منطقه در موضوع تعلیم و تربیت هستیم و تا پایان مرحله اجراسازی باید به‌طور مؤثر و مفید این اقدامات را با همکاری والدین و دانش‌آموزان انجام دهیم و پیشرفت روزافزون در نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.

کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در ادامه این همایش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان بهارستانی و خیرمقدم به دانش‌آموزان کنکوری این ناحیه، وقت‌شناسی و استفاده از لحظات را عاملی مهم در موفقیت کنکور دانست.

وی تاکید کرد: امسال در این منطقه با تلاش دانش‌آموزان، ۳۵ نفر رتبه‌های درخشانی در کنکور سراسری کسب کرده‌اند که این مایه افتخار ما در مناطق همجوار بوده است. امید که در سال‌های آینده نیز شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

خبرنگار : دانش آموز: پریا فرجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار