مشاور مدارس سمپاد و نمونه دولتی:

انتخاب رشته درست آینده دانش‌آموزان را تضمین می‌کند

قرچک (پانا) - مدرس و مشاور مدارس سمپاد و نمونه دولتی، انتخاب رشته را امری مهم دانست که آینده دانش‌آموزان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رشته درست آینده دانش‌آموزان را تضمین می‌کند

محمدصادق اردستانی در حاشیه نشست صمیمانه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به اینکه دانش‌آموزان چگونه انتخاب رشته را انجام بدهند؟ مطرح کرد: «انتخاب رشته، امری مهم و حیاتی است به‌طوری که یک خطای کوچک می‌تواند تمام زحمات دانش‌آموز را از بین ببرد. بنابراین بهتر است داوطلبان، ریسک نکنند و این امر مهم را به مشاور برجسته و کاربلد بسپارند تا از انتخاب رشته خود مطمئن باشند.»

وی درخصوص ضرورت دقت برای مشاوران افزود: «گاهی در برخی انتخاب رشته‌های دانش‌آموزان، خطاهایی مشاهده می‌شود که آینده دانش‌آموز را تحت شعاع قرار می‌دهد و سبب از بین رفتن تلاش داوطلب  می‌شود. بنابراین باید دقت و آگاهی را سرلوحه قرار داد.»

مشاور ارشد کنکور در ادامه از برخی خطاهای رایج سخن گفت و تصریح کرد: «بی‌توجهی به محل تحصیل دانش‌آموز و حذف کد رشته‌های ضروری و حیاتی که احتمال قبولی بسیار دارند از جمله اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور است.»

اردستانی در رابطه با ویژگی‌های انتخاب رشته خوب و مناسب خاظرنشان کرد: «انتخاب رشته مناسب باید از جانب مشاوری باتجربه و آگاه صورت پذیرد، به تمام جوانب باید  فکر کرد و آن‌ها را لحاظ کرد. زیرا انتخاب رشته، آخرین قدم یک کنکوری بوده و بسیار حائز اهمیت است.»

خبرنگار : دانش‌آموز: بیتا قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار