خیّر مدرسه‌ساز شهرستان ملارد در گفت‌وگو با پانا:

معجزه الهام خداوندی بر دلم سبب شد تا دل دانش‌آموزان را شاد کنم

ملارد (پانا) - خیّر مدرسه‌ساز شهرستان ملارد، بخشش سهم فرزند خود را معجزه الهام خداوندی دانست که باعث شاد کردن دل بسیاری از دانش‌آموزان این شهرستان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
معجزه الهام خداوندی بر دلم سبب شد تا دل دانش‌آموزان را شاد کنم

محمد توکلی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه انفاق مانند مساله تعلیم و تربیت مورد تایید بزرگان دین است بیان کرد: «وقتی فردی در مسیر مدرسه‌سازی گام برمی‌دارد، گویی با خدا معامله کرده است و به همین دلیل، روحیه انسان تغییر می‌کند و انرژی دریافتی‌اش در مسیر درستی قرار می‌گیرد. معتقدم حس درونی که انسان با مدرسه‌سازی پیدا می‌کند موجب آرامش وصف‌ناپذیری می‌شود.»

توکلی در تشریح عمل خیرخواهانه خود عنوان کرد: «پسرم دوران دبیرستان و دانشگاه خود را در شهرستان ملارد گذراند و فضای این شهرستان را دوست داشت. او کمک به مستمندان و نیازمندان را بسیار لذتبخش و مورد تایید الهی می‌دانست و همیشه بر این امر معتقد بود.»

وی به حادثه‌ای تلخ در زندگی‌اش اشاره کرد و گفت: «فرزندم را بر اثر سانحه رانندگی از دست دادم. بعد از این اتفاق ناگوار و از دست دادن فرزندمان، دیگر میلی به زندگی نداشتیم و هیچ انگیزه‌ای برای ادامه زندگی در خود نمی‌دیدیم. وقتی دیه فرزندمان را به ما دادند، نمی‌دانستیم با این دیه چه کاری انجام دهیم که روح پسرمان شاد شود، پسری که همیشه دوست داشت به دیگران کمک کند.»

توکلی، تصمیم خود در جهت مدرسه‌سازی را اینگونه تشریح کرد: «روزی که بر سر مزار فرزند مرحومم همراه مادرش رفته بودیم، الهامی‌ به قلبمان احساس شد و تصمیم گرفتیم راه خودش را ادامه دهیم و دیه‌ای که پس از مرگ به وی تعلق گرفته بود را تمام و کمال وقف مدرسه‌سازی کنیم.»

خیّر مدرسه‌ساز ملاردی افزود: «نهادن یک خشت برای ایجاد فضای مدرسه، اقدامی خیرخواهانه است. خروجی ساخت مدرسه، امنیت، توسعه و افتخاری است که شامل تمامی دانش‌آموزان می‌شود. من و همسرم به نیابت از فرزندمان می‌خواستیم در جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان محروم این شهرستان، گامی کوچک برداریم.»

توکلی خاطرنشان کرد: «۴۰۰ ملیون تومان جهت این امر خیر اهدا شده و مابقی نیز با مشورت مرتضی عبدالملکی (رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز) و همکاری مسئولین شهرستانی و بعد از کارهای اداری، اهدا خواهد شد تا لبخندی کوچک بر لبان دانش‌آموزان این شهرستان باشد.»

خبرنگار : دانش‌آموز: هستی اسدی‌مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار