مدیر دبیرستان نمونه دولتی عزیزاله پزشکی شهرستان شهریار گفت:

آگاهی کامل دانش‌آموزان از فرایند آزمون، عامل کمک‌کننده کاهش استرس

شهریار(پانا)- مدیر دبیرستان نمونه دولتی عزیز‌اله پزشکی شهریار، آگاهی کامل دانش‌آموزان از فرایند آزمون را عامل کمک‌کننده کاهش استرس در آنها دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۹۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی کامل دانش‌آموزان از فرایند آزمون، عامل کمک‌کننده کاهش استرس

فاطمه حیدری، مدیر دبیرستان نمونه دولتی عزیزاله پزشکی شهرستان شهریار، در گفتگو با پانا، دلیل انتخاب شدن این دبیرستان برای حوزه آزمون‌های مختلف طی سال‌های متمادی را به خاطر برخورداری از امکانات و موقعیت‌های مناسب دانست و بیان کرد: «دبیرستان عزیزاله پزشکی شهرستان شهریار از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است. این دبیرستان در مرکز شهر واقع شده و به همین علت رفت و آمد را هم برای خود ساکنان شهرستان شهریار و هم برای ساکنان شهرک‌ها و روستاهای اطراف آسان کرده است.»

وی در ادامه امکانات این دبیرستان را تشریح کرد: «دبیرستان ما علاوه بر موقعیت جغرافی مناسب دارای امکانات مورد نیاز برگزاری آزمون نیز است. از جمله این امکانات می‌توان به دستگاه‌های تکثیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و نیروهای خوب اشاره کرد. دیگر مواردی که اهمیت دارند و در دبیرستان ما نیز آن موارد رعایت شده این است که سیستم‌های صوتی باید بدون قطعی  باشند و اضافه‌تر از حد نیاز پشت بلندگوها صحبت نشود. همچنین لازم است سر زمان مقرر برگه‌ها بین دانش آموزان تکثیر شود و به دست آنها برسد».

این مدیر نمونه شهریاری در خصوص نحوه برخورد با تخلفات، یادآور شد: «در خصوص امنیت حوزه آزمون باید بگویم که در دبیرستان عزیزاله پزشکی این مورد توسط دستگاه‌های سیگنال یاب که از طرف اداره آموزش و پرورش به ما داده شده است، امکان‌پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که از نظر من تمامی مدارس باید آیین نامه تخلفات را به دانش آموزان توضیح داده باشند و خیلی جدی به آنها گوشزد کرده باشند که در صورت یافتن هرگونه تقلب نمره تمامی امتحانات آنها صفر خواهد بود.»

مدیر دبیرستان عزیزاله پزشکی شهریار در تشریح اقدامات قبل از آزمون‌های نهایی برای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان گفت: «برای آمادگی دانش‌آموزان، آزمونهای شبه‌نهایی بطور دقیق برگزار شد و طی سال جلساتی که برای اولیا گذاشته شد و حتی با خود دانش‌آموزان صحبت کردیم و توجیه‌شان کردیم که امتحانات نهایی اهمیت بسیاری در آینده تحصیلی آنها دارد.»

وی در خصوص ضرورت کاهش استرس امتحانات در دانش‌آموزان تصریح کرد: «اولیا حتماً باید پیگیر درس‌های دانش آموزان خود باشند، زیرا بسیار مهم است که دانش آموز در طول سال تحصیلی به طور مرتب هر درس را خوانده باشد و درس‌ها برای شب امتحان نمانده باشند، زیرا جمع کردن مباحث خصوصا در دوره متوسطه دوم کار بسیار دشواری است و خود عامل استرس خواهد بود.»

حیدری افزود: «از موارد دیگری که می‌تواند به کاهش استرس دانش آموزان کمک بکند، می‌توان به گوش فرا دادن به قرآن کریم، منظم ایستادن در صف و یا حتی حضور به موقع در حوزه آزمون اشاره کرد. و دانش آموزانی که دچار استرس و اضطراب زیاد هستند حتماً باید قبل از آزمون مشاوره گرفته باشند و راهکارهای درمانی را طی کرده باشند.»

 

 

خبرنگار : دانش‌آموزان ریحانه مردانی و زهرا سادات موسوی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار