بسیجی و جانباز دفاع مقدس شهرستان ملارد:

هدف امام خمینی(ره) از انقلاب، حفظ استقلال حقیقی کشور و مبارزه با استکبار جهانی بود

ملارد (پانا) - جانباز و بسیجی ملاردی، هدف امام‌خمینی(ره) از انقلاب را حفظ استقلال حقیقی کشور و مبارزه با استکبار جهانی دانست که موجب استحکام پایه‌های اصلی کشور شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین اتفاقات ایران، انقلاب اسلامی بود که با رهبری امام‌خمینی(ره) صورت گرفت و چشمان میلیون‌ها انسان را به روی حقیقت باز کرد. امام‌خمینی(ره) شخصیت برجسته‌ تاریخ ایران است که امروزه هر ایرانی با شنیدن نام ایشان به خود می‌بالد و مفتخر به شناخت او است. روح‌الله خمینی بعد از انجام اقدامات مهمی برای ایران و تاسیس جمهوری اسلامی ایران در سن ۸۶ سالگی در خرداد سال ۱۳۶۸ دعوت حق را لبیک گفت و ایران را در سوگ خود نشاند. ۱۴ خرداد، سالروز رحلت این مقام مقتدر و حکیم است. برای آشنایی با شخصیت امام راحل و بررسی تاثیر اقدامات وی بر آینده کشور، گفت‌و‌گویی با رحیم سلطانی، بسیجی و جانباز دفاع مقدس شهرستان ملارد داشتیم:

رحیم سلطانی با اشاره به ارزش و جایگاه امام خمینی(ره) در تاریخ ایران در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «امام خمینی(ره) یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های مشهور و محبوب تاریخ است که توانست با تصمیمات حکیمانه و اقدامات به‌جا، ایران را به جایگاه ارزشمند خود برساند و استقلال حقیقی آن را بازگرداند. ایشان با اقتدار توانست حکومت مزدور پهلوی را نابود کند و به گوش جهانیان برساند که ظلم در هیچ کجای دنیا پابرجا نیست و با آگاه‌سازی ملت و جامعه و اتحاد و یکپارچگی مردم می‌توان مقابل ظالمان ایستاد و حق‌طلبی را به نسل‌های بعدی آموخت. بی‌شک نام امام خمینی‌(ره) تا ابد در دفتر تاریخ ایران می‌ماند و هیچ‌گاه از قلب‌ها پاک نمی‌شود.»

وی درباره تأثیر اقدامات بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: «رژیم شاهنشاهی، ایران را در فساد غرق کرده بود. ملت شریف ایران، نیازمند جرقه‌ای بود تا با اتحاد، مقابل این رژیم ظالم، سینه سپر کند و کشور را از دست آن‌ها نجات دهد. امام خمینی(ره) نیز با درایت و اقتدار، پا به میدان گذاشت و با آگاه‌سازی مردم، سخنرانی در شهرهای مختلف ایران، برگزاری گردهمایی‌های مردمی و برپایی قیام‌ها توانست به جهان ثابت کند که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مقابل ملت متحد، حرفی بزند و آن‌ها را شکست دهد. ایشان با براندازی حکومت پهلوی و بنیانگذاری انقلاب اسلامی، کشور ایران و ملت را از ظلم و ستم نجات داد و با رهبری قاطع خود به شعار جمهوری اسلامی تحقق بخشید.»

سلطانی در رابطه با شخصیت امام راحل که موجب محبوبیت ایشان بین مردم شده بود، شرح داد: «این شخصیت برجسته، آنقدر فهیم و عالم بود که میلیون‌ها انسان، مجذوب او شدند و تلاش می‌کردند جزو پیروانش باشند. با درایت و منطقی بودن در هر اقدامی، تصمیم‌گیری به‌موقع، خودکفایی، حمایت بی‌دریغ از مظلومان، حفظ عدالت و استقلال کشور، عواملی بود که موجب جذب مردم به شخصیت امام خمینی(ره) می‌شد و هر روز هواداران ایشان را افزایش می‌داد. همچنین هیچ کاری در نظر امام، خارج از قدرت خداوند نبود و اگر کاری مورد رضای خدا نبود، هیچ‌گاه اقدام به انجام آن نمی‌کرد و این رفتار، بیانگر خدادوستی و اعتقاد واقعی به اراده و خواست خداوند بود.»

جانباز دفاع مقدس، امام‌خمینی(ره) را الگوی کاملی برای نوجوانان و جوانان امروزی دانست و افزود: «با این که جوانان و نوجوانان امروزی، امام را از نزدیک ندیده‌اند و فقط تصاویر امام را در رسانه‌ها و کتاب‌ها مشاهده کرده‌اند و با شخصیت امام، آشنایی کامل ندارند اما از هر نوجوانی که درباره امام سؤال کنیم، می‌بینیم نسبت به وی شناختی دارد و آوازه امام را از پدران و پدربزرگ‌های خود شنیده‌ است.»

وی تصریح کرد: «اگر نوجوانان و جوانان بیشتر با جایگاه و مقام این شخصیت تأثیرگذار آشنا شوند به این درک می‌رسند که اگر از ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) در زندگی خود استفاده کنند و راه وی را ادامه دهند، بی‌شک با شکست مواجه نمی‌شوند چراکه الگویی مقتدر و بادرایت برای خود انتخاب کرده‌اند.»

این بسیجی فعال افزود: «ارزش و جایگاه این انسان‌های بزرگ را در جامعه و تاریخ باید حفظ کنیم و سعی کنیم در زندگی الگوی خود قرار دهیم. انسان‌هایی مثل امام خمینی(ره) از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، اطلاعات و دانش بسیاری داشتند که با بهره‌گیری از تعالیم آن‌ها باید نسبت به مسائل زندگی و جامعه هوشیار و آگاه باشیم.»

سلطانی ادامه داد: «امام خمینی(ره) الگوی کاملی نه تنها برای نوجوان و جوانان بلکه برای همه سنین و اقشار است و فقط کافی است مطالعه دقیق و عمیقی بر زندگی ایشان داشته باشیم تا بیشتر با شخصیت و شکوه ایشان آشنا شویم.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار