جمعی از دانشآموزان ناحیه ۲ شهرری در گفتوگو با پانا:
موفقیت در امتحانات نهایی، نتیجه نظم و استمرار دانشآموز بر دروس و تسلط معلم بر مفاهیم است
شهرری 2 (پانا) - جمعی از دانشآموزان ناحیه دو شهرری، کسب موفقیت در امتحانات نهایی را نتیجه نظم و استمرار دانشآموز بر دروس و تسلط و قدرت انتقال مفاهیم توسط معلم دانستند.
به مناسبت ایام برگزاری امتحانات خرداد به سراغ چند تَن از دانشآموزان ناحیه دو شهرری رفتیم تا نظر آنها را در مورد امتحانات بدانیم.
عطیه راحله، دانشآموزخبرنگار ناحیه ۲ شهرری، پایه دهم از دبیرستان میرداماد در رابطه با شروط کسب موفقیت در امتحانات خرداد اذعان کرد: «موفقیت، وابسته به استمرار و تکرار است و اگر کسی موفقیت در امتحانات نهایی را انتخاب کرده باید از ابتدای سال تحصیلی بهصورت مرتب و با نظم به مطالعه میپرداخت.»
وی ادامه داد: «به همین دلیل از ابتدا سعی کردم با نظم، جلو بروم و اکنون که امتحانات خرداد فرا رسیده با مطالعه دقیق سوالات کتاب به موفقیت دلخواه خود دست یابم و اگر زمان بیشتری هم داشتم با مراجعه به نمونه سوالات بیشتر از کتاب بتوانم سطح تسلط خود را افزایش دهم و با خیال راحت در جلسه امتحان حضور پیدا کنم.»
راحله در رابطه با کنترل استرس در ایام امتحانات گفت: «به عنوان یک دانشآموز دبیرستانی که تجربیات خود را از ۳ دوره کسب کرده با اطمینان میتوانم بگویم وقتی دانشآموز از مطالعه خود اطمینان و اعتماد کامل داشته باشد در جلسه امتحان دچار استرس نمیشود. به همین دلیل مطالعه کامل کتاب، مهمترین عامل برای جلوگیری از استرس دانشآموزان است.»
این دانشآموزخبرنگار پایه دهم، آمادگی دانشآموزان برای امتحانات را منوط به داشتن یک معلم خوب دانست و بیان کرد: «تسلط یک دبیر از هر چیز دیگری مهمتر است. اگر دبیر بر مبحثی که درس میدهد تسلط کامل داشته باشد تا بتواند به تمام سوالات دانشآموزان پاسخ دهد با خیال راحت میتوانیم بگوییم معلم، کار خود را برای آمادهسازی دانشآموزان در امتحانات انجام داده است.»
امیرمهدی شهبازی، دانشآموز پایه نهم از دبیرستان کشاورز در رابطه با اهمیت نمرات امتحانات نهایی در آینده اذعان کرد: «نمرات امتحانات نهایی، اهمیت چشمگیری در آینده دارد و اگر به نمرات امتحانات نهایی اهمیت ندهیم باعث پیشمانی میشود.»
شهبازی گفت: «همچنین این نمرات نشاندهنده میزان پیشرفت دانشآموزان طی سال تحصیلی است و میتوانیم با این نمرات، میزان یادگیری خود را بسنجیم. بنابراین این نمرات، تلاش و ثمره یک سال درس خواندن ما است و از اهمیت بالایی برای خود، اولیا و دبیران برخوردار است.»
یکتا سهرابی، دانشآموز پایه هفتم از دبیرستان حضرت معصومه(س) نیز در این باره گفت: «برای کسب موفقیت به برنامهریزی دقیق نیاز داریم و برنامهریزی من برای کسب نمره خوب این است که با زمانبندی بر اساس روزهایی که برای مطالعه دروس وقت داریم، طبق ساعت درس را بخوانیم و سپس دوره کنیم، به هنگام خواندن درسها باید اولویتها را در نظر بگیریم و بیشتر انرژی خود را صَرف دروس سختتر کنیم.»
سهرابی با اشاره به نقش معلم در پیشرفت دانشآموزان بیان کرد: «یک معلم در کسب نمره خوب توسط دانشآموز، نقش زیادی دارد. معلم باید روش تدریس خوبی داشته باشد تا دانشآموز، بهتر متوجه درس شود و اگر دانشآموزی در درسهایش ضعف داشته باشد، بهتر است معلم برای او کلاس تقویتی برگزار کند تا آن دانشآموز هم بتواند مانند بقیه دانشآموزان پیشرفت کند و نمره خوب بگیرد.»
زهرا خسروزاده، دانشآموزخبرنگار پانا، پایه هفتم از دبیرستان راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری، نظر خود در این باره را اینگونه بیان کرد: «در طول سال تحصیلی پایه هفتم به علت تغییر و تحولاتی که در نمره گرفتن نسبت به پایه ابتدایی ایجاد شده بود همواره دغدغه من کسب نمره خوب بود؛ چرا که به نظر من با توجه به اینکه در پایه ابتدایی، نمرات ما توصیف میشد در پایه راهنمایی، کار ما سختتر میشود و باید برای کسب نمره عالی تلاش کنیم.»
وی توضیح داد: «من با برنامهریزی، حل کردن سوالات تمرینی و توضیح دادن مسائل برای خود سعی کردم بیشتر از قبل نسبت به مباحث جدید سال تحصیلی تسلط پیدا کنم،. این تسلط حاصل از تلاش و تمرین سبب میشود موقع امتحان نسبت به آموختههای خود اطمینان کسب کنیم و نمره خوبی بگیریم.»
ارسال دیدگاه