جمعی از دانش‌آموزان ناحیه ۲ شهرری در گفت‌وگو با پانا:

توانایی و مهارت در کنار نمره خوب امتحانی در کسب موفقیت دانش‌آموزان اثرگذار هستند

شهرری دو (پانا) - دانش‌آموزان ناحیه 2 شهرری، نمره کسب‌شده در امتحانات را تنها یک قسمت از عملکرد و موفقیت خود دانستند و عوامل دیگری از قبیل توانایی‌ها، تجربه‌ها، مهارت‌ها و روابط اجتماعی را نیز بر زندگی خود دارای اثر خواندند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
توانایی و مهارت در کنار نمره خوب امتحانی در کسب موفقیت دانش‌آموزان اثرگذار هستند

خرداد، یکی از پرچالش‌ترین ماه‌ها‌ی دوران تحصیل برای دانش‌آموزان، دبیران و اولیا است. دغدغه دانش‌آموزان، کسب نمرات خوب و برتر در سطح مدارس است و اولیا و دبیران در انتظار دریافت نتیجه یک سال تلاش بی‌ثمر خود برای دانش‌آموزان هستند. به همین منظور، دانش‌آموزان مدارس ناحیه 2 شهرری، نظر خود را در مورد امتحانات این ماه با ما به اشتراک گذاشته‌اند که در ادامه خواهید خواند.

ریحانه ترکمان، دانش‌آموزخبرنگار پانا ناحیه دو شهرری، پایه نهم از دبیرستان راضیه شکرایی در رابطه با میزان اهمیتی که برای امتحانات خرداد اختصاص داده است به پانا گفت: «امتحانات خرداد به دلایل مختلفی برای من مهم است. این امتحانات نشان‌دهنده پیشرفت و پیوستگی در یادگیری من است. همیشه سعی می‌کنم در هر مبحثی که درس می‌خوانم، بهترین عملکرد را داشته باشم و در امتحانات نیز به خوبی عمل کنم.»

ترکمان افزود: «امتحانات خرداد می‌تواند تأثیر بزرگی در نمره و موفقیت من در دوره تحصیل داشته باشد؛ نمره‌هایی که در این امتحانات دریافت می‌کنم، تعیین‌کننده‌ میزان موفقیت و پیشرفت من در دوره تحصیلی است. بنابراین اهمیت داشتن نمره‌های بالا در این امتحانات برای من بسیار مهم است. در کل، تلاش می‌کنم با مطالعه و آماده‌ شدن، بهترین نتیجه را در امتحانات ماه خرداد بگیرم؛ چرا که این امر برای رشد و پیشرفت من در مسیر تحصیلی بسیار اساسی است.»

ستایش ترکمان، دانش‌آموز پایه هفتم از دبیرستان راضیه شکرایی در مورد روش‌هایی که برای کسب نمره خوب در امتحانات خرداد به کار می‌گیرد، بیان کرد: «مطالعه منظم و سازماندهی‌شده و برنامه‌ریزی مناسب برای مطالعه و بازنگری مطالب به ما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از زمان ببریم و و مطالعه خود را در قالب پیشرفت، سازماندهی کنیم.»

وی توضیح داد: «استفاده از منابع مناسب و بهره‌برداری از منابع و کتاب‌های درست و به‌روز که با سرفصل‌های درسی مطابقت دارد، می‌تواند در درک بهتر مطالب و در نهایت در کسب نمره خوب به ما کمک کند. پرداختن به سوال‌های تمرینی و حل کردن آن‌ها می‌تواند به ما در استفاده از نکات و تکنیک‌های درست در حل مسائل کمک کند.»

آرشا کلهر، دانش‌آموز پایه هشتم از دبیرستان آیت‌الله بهجت در رابطه با کنترل استرس خود اظهار کرد: «در امتحانات، فشار و استرس ممکن است تمرکز ما را تحت تاثیر قرار دهد. صبر، دقت و تمرکز ما را در طول امتحان حفظ می‌کند و به ما کمک می‌کند بهترین پاسخ را ارائه دهیم، علاوه بر این برای تثبیت مفاهیم و تکنیک‌ها، تکرار و مرور مطالب یادگرفته‌شده بسیار مهم است و این کار به ما کمک می‌کند تا از وقوع فراموشی جلوگیری کنیم.»

کلهر خاطرنشان کرد: «مدیریت زمان نیز یک امر مهم در کسب نمره خوب است. به‌طور کلی مداومت در مطالعه، استفاده درست و مناسب از منابع، حل تمرینات، دقت و تمرکز در طول امتحان، مرور مطالب و مدیریت زمان می‌تواند به کسب نمره خوب در امتحانات خرداد کمک کند.»

فاطمه اسماعیلی، دانش‌آموز دیگر پایه نهم از دبیرستان حضرت معصومه(س) ضمن اشاره به تاثیر نمره امتحانات نهایی در ادامه تحصیل گفت: «نمرات امتحانات نهایی می‌تواند در آینده دانش‌آموز اثرگذار باشد اما باید توجه داشت که این تأثیر تنها یکی از عوامل متعددی است که بر مسیر آینده تحصیلی و حرفه‌ای ما تأثیر می‌گذارد. نکته اصلی این است که باید در نظر بگیریم نمرات، تنها یک معیار در ارزیابی عملکرد درسی ما هستند و درک کامل از توانایی‌ها و استعدادها و انگیزه‌های فرد را به دیگران انتقال نمی‌دهند و در بسیاری از موارد ممکن است از طریق نمره‌های امتحانات نهایی، درک کامل از موفقیت‌ها و توانمندی‌های ما به دست نیاید.»

وی ادامه داد: «از طرف دیگر نمرات امتحانات نهایی می‌تواند در مسیر تحصیلی ما تأثیر مهمی داشته باشد. در برخی مواقع نمره‌های بالا می‌تواند دریچه‌ای برای ورود به رشته‌های مطلوب و دانشگاه‌های معتبر باشد. همچنین در استخدام و فرصت‌های شغلی، نمرات امتحانات نهایی می‌تواند تأثیر‌گذار باشد و برخی از سازمان‌ها ممکن است به‌طور عمده به نمرات توجه کنند.»

سحر شیرخانی، دانش‌آموز پایه نهم از دبیرستان مکتب‌الاسلام نیز نظر خود را اینگونه بیان کرد: «در نهایت باید گفت که هر فرد شرایط مختلفی را  بر اساس نیازها و هدف‌های مختلف دارد. بعضی افراد ممکن است اهمیت بیشتری به نمرات دهند و در مسیر تحصیلی و شغلی خودشان تأثیر قوی‌تری بگذارد اما مهم این است که درک کنیم نمره‌، تنها یک قسمت از عملکرد و موفقیت ما است و برنامه‌های دیگری از قبیل توانایی‌ها، تجربه‌ها، مهارت‌ها و روابط اجتماعی نیز بر زندگی ما اثر دارد.»

خبرنگار : دانش‌آموز، زهرا خسرو زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار