دانش‌آموز پایه دهم شهرستان شهریار در گفت‌وگو با پانا:

افزایش کیفیت امتحانات نهایی و برقراری آرامش با همکاری خانواده و مدرسه میسر می‌شود

شهریار (پانا) - دانش‌آموزان پایه دهم شهرستان شهریار که امسال برای اولین بار در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، افزایش کیفیت امتحانات نهایی و برقراری آرامش و امنیت روانی را امری مهم خواندند که صرفا با همکاری خانواده و مدرسه میسر می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش کیفیت امتحانات نهایی و برقراری آرامش با همکاری خانواده و مدرسه میسر می‌شود

طی مصاحبه‌ای با دانش‌آموزان پایه دهم شهرستان شهریار، جویای میزان رضایت‌مندی آن‌ها از امتحانات نهایی بودیم.

درسا امانی، دانش‌آموز پایه دهم از تجربه خود از امتحانات نهایی و عوامل اثربخش در آن گفت: «طی این سال‌ها اولین سالی‌ است که آزمون‌های خرداد پایه دهم، نهایی می‌شود و تجربه‌ای از دانش‌آموزان سال‌های گذشته نداریم. بنابراین در ابتدا کمی استرس داشتم اما به کمک امتحانات داخلی و کلاسی معلمان و آماده‌سازی فضای امتحان نهایی، استرس من کم‌تر شد. همچنین جلسات مشاوره‌ای که در مدرسه برای ما برگزار شد در ایجاد انگیزه اثرگذار بوده است.»

وی با اشاره به حس و حال خود قبل از شروع امتحانات بیان کرد: «این امتحانات در درجه اول ما را برای کنکور آماده می‌سازد و با تاثیر 60 درصدیِ خود در کنکور به‌گونه‌ای باری را از دوشمان بر‌می‌دارد و از بُعد دیگر این امتحانات، کمک بسیاری به افزایش حس مسئولیت‌پذیری، جدی گرفتن آینده و تلاش برای ایجاد زندگی بهتر و همین‌طور تاثیرگذاری بر این جامعه به عنوان یک دانش‌آموز خواهد داشت.»

امانی درخصوص نقاط ضعف امتحانات نهایی با توجه به سن شرکت‌کنندگان در آن و ضرورت برطرف شدن نقایص گفت: «دانش‌‌آموزان اکنون در سن نوجوانی و دوره‌ بلوغ خود هستند و همین موضوع سبب بی‌ثباتی اخلاقی در اکثر آن‌ها می‌شود. گاهی اختلالاتی همچون افسردگی، سردرگمی، بی‌حوصلگی و... به سراغ ما می‌آید و چه بسا در این میان ممکن است شخصی به دلیل افت نمره در یک درس و فشار روانی موجود، دیگر امتحانات خود را نیز خراب کند. بنابراین بهتر است تصمیماتی که به‌طور مستقیم بر آینده دانش‌آموزان اثرگذار هستند به سنین بالاتر اختصاص پیدا کرده و در دوران دیگر زندگی اعمال شوند.»

ریحانه رحمتی، دیگر دانش‌آموز پایه دهم نیز اینگونه پاسخگوی سوالات دانش‌آموزخبرنگار پانا بود: «یکی از مسائلی که در این چند وقت، استرس مضاعفی را به ما منتقل می‌کرد، حاضر نبودن به‌موقع کارت‌های ورود به جلسه امتحانات بود‌. در اوایل باز شدن سایت برای دریافت کارت ورود به جلسه، گمان کردم که مشکل تنها برای من ایجاد شده و تصور وجود دردسرهای این مشکل، اضطراب‌ من را افزایش می‌داد. چه بسا بهتر است چنین فرآیندی که خود از اهمیت به‌سزایی برخوردار است با تدبیر بیشتر انجام شود.»

این دانش‌آموز شهریاری درخصوص عملکرد کادر اجرایی حوزه امتحان نهایی بیان کرد: «در مقابل برقراری آرامش در حین امتحان و حضور مراقبین مسئولیت‌پذیر و همچنین برقراری امنیت در قبل و حین امتحانات توسط کادر اجرایی کیفیت آزمون را افزایش داده بود. از نظر من در روز اول آزمون، وجود نقص‌هایی طبیعی است اما عملکرد کادر اجرایی برای روز اول تا حد زیادی قابل قبول بوده است.»

هانیه آقایی از دیگر دانش‌آموزان شهریاری افزود: «از جمله مواردی که قبل از آزمون سبب اذیت شدن دانش‌آموزان می‌شد، نبودن مکانی مناسب برای استقرار در قبل از شروع آزمون بود اما تاثیر خانواده‌ در ایجاد فضایی امن و آرام برای گذراندن امتحانات و درس خواندن بسیار کمک‌کننده است و در نهایت، جلساتی که از جانب مدرسه برای اولیا برگزار شد برای آگاه‌سازی آنان نسبت به امتحانات مفید واقع شد.»

خبرنگار : دانش‌آموزخبرنگاران: زهراسادات موسوی‌نژاد، ریحانه مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار