مشاور آموزشگاه شهید کاونده ناحیه یک‌ بهارستان در گفت‌وگو با‌ پانا:

اعتماد به نفس، اولین شرط لازم برای تعهدات بزرگ است

بهارستان یک (پانا) - مشاور مدرسه شهید کاونده آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، اعتماد به نفس را اولین شرط لازم برای تعهدات بزرگ دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۸۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اعتماد به نفس، اولین شرط لازم برای تعهدات بزرگ است

عذرا‌ رضایی‌‌ در‌ گفت‌و‌گو‌ با پانا‌ در رابطه با اعتماد به نفس خطاب به دانش‌آموزان اذعان‌ کرد‌: «به‌طور مکرر اگر‌ بخواهید، اعتماد به نفس‌ و عزت‌ نفس داشته‌ باشید،‌ روی‌ عادت‌های‌‌ غلط خود‌تان‌ غلبه‌ کنید و عادت‌های صحیح‌ را در خود ایجاد‌ کنید. هنگامی که به‌ خودتان احترام بگذارید، دیگرا‌ن‌ هم‌ به‌ شما‌ احترام‌ خواهند گذاشت‌‌ و این‌ نشان‌‌دهنده‌ عزت‌ نفس‌ بالا است‌ که‌ شما به خودتان ارزش قائل هستید. عواملی‌ که‌ می‌توانند این‌ 2 عنوان را‌‌ ارتقا‌ دهند،‌ تعیین کردن ارزش‌های زندگی و هدفگذاری در زندگی است.»

وی با بیان اینکه فکر خلاق، یک استعداد نیست بلکه مهارت است و در واقع برای کسب‌ یک‌‌ مهارت‌ خاص لازم است به باور‌هایتان ایمان‌ داشته‌ باشید، افزود: «همچنین از دستاورد‌های کودکی‌ تا‌ بزرگسالی‌تان یادداشت‌‌برداری‌ کنید. در بسیاری از کارها داوطلبانه شرکت کنید و البته اهمیت‌ دادن‌ به‌ ظاهر‌ نیز باعث ارتقای عزت نفس می‌شود. هر شخصی استعدادها و توانایی‌های مخصوص خود را دارد و وظیفه ما این است که در خودمان آن‌ها را پیدا کنیم و به بهترین شکل به کار گیریم.»

مشاور مدرسه شهید کاونده گفت: «اعتماد به نفس، اولین شرط لازم برای تعهدات بزرگ است. زیرا اعتماد‌ به نفس‌‌‌ یعنی انسان بداند که‌ چه‌ کار‌ی را می‌تواند صحیح انجام‌ دهد و‌ چه‌ کاری‌ نمی‌تواند انجام‌ دهد و‌ به همین دلیل انسان باید به توانایی خود ایمان‌ داشته‌ باشد. اشخاصی‌‌ که‌ اعتماد‌ به نفس‌ پایینی دارند از‌ توانایی‌های‌ کمتری‌ برخوردار‌ هستند‌‌ و معمولا‌‌ خجالتی‌ و منزوی هستند‌‌، سعی می‌کنند‌ با‌ کسی‌ ارتباط‌ برقرار‌ نکنند، تعامل‌های‌ اجتماعی‌ ضعیفی‌ دارند‌ و‌ نمی‌تواند بسیاری از کارها را به درستی انجام دهند. برای مثال؛ لرزش صدا‌ هنگام صحبت کردن، یکی دیگر از مشکلات کمبود اعتماد به نفس است.»

رضایی با بیان اینکه اعتماد به نفس، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی به شمار می‌آید اما اگر انسان روی اعتماد‌ به نفس خود تمرکز کند در واقع به سمت نادرستی پیش می‌رود، ادامه داد: «اعتماد به نفس واهی باعث از بین رفتن شخصیت انسان می‌شود. لازمه اعتماد به نفس صحیح، عزت نفس صحیح است؛ چرا که می‌تواند به عنوان یک ستون برای ارتقای اعتماد به نفس مورد استفاده قرار گیرد و این نشانه قدرت تفکر و عزت نفس شماست هنگامی که کسی سعی می‌کند بیهوده شما را عصبانی کند و شما در برابرش سکوت می‌کنید.»

مشاور مدرسه شهید کاونده ناحیه یک بهارستان گفت: «هنگامی که اعتماد به نفس دارید، می‌توانید بسیار سرگرم‌کننده باشید و هنگامی که سرگرم‌کننده هستید، می‌توانید کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهید. قدرتی در اعتماد به نفس است که توانایی‌ها و اقتدارتان را 2 برابر می‌کند. برای ایجاد اعتماد به نفس باید بر موفقیت‌‌ها در زندگی متمرکز شد و شکست‌ها و نکات منفی را فراموش کرد.»

خبرنگار : دانش‌آموز: مینا فرخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار