مرد روز‌های سخت با خدمت صادقانه، ایران قوی را به ارمغان آورد

شهریار (پانا) - سیدالشهدای خدمت به عهدی که با مردم بسته بود، عمل کرد و در راه خدمت صادقانه به جمع شهدا پیوست.

کد مطلب: ۱۴۷۶۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مرد روز‌های سخت با خدمت صادقانه، ایران قوی را به ارمغان آورد

ایران بار دیگر سیاهپوش عزیزی از دیار امام رضا(ع) شد، غم فراق شهید جمهور، غمی عظیم است؛ غمی که تنها تسلی‌بخش آن فقط وجود حضرت آقا، سید مهربانی‌ها و رهبر عزیز ایران است. سیدالشهدای خدمت، صادقانه تنها در 3 سالی که زمام دولت را در دست گرفته بود به اندازه‌ سال‌هایی که قرار بود خدمت کند، کارها را پیش‌پیش انجام داد و رفت تا خیالش از عهدی که با مردم بسته بود، راحت باشد تا دِین خود را به دوستدارانش ادا کند.

با توجه به اینکه دولت سیزدهم، کار خود را در دوران همه‌گیری کرونا و تحریم‌های اقتصادی متفاوت آغاز کرد ولی از همان ابتدای شروع کار، تمام تلاش خویش را برای رفاه و آرامش مردم عزیز ایران در راستای امنیت و آرامش و سلامتی به‌کار بست و اولویت اول دولت خود را مهار کرونا و سرعت بخشیدن واکسیناسیون مردم قرار‌ داد. دولت رئیس جمهور شهید با تلاش برای حل مشکل تحریم‌ها خدمت خود را آغاز کرد. دولتی که در رأس آن مردی از دیار امام رضا(ع) بود و خود را خادم‌الرضا(ع) می‌دانست، حالا خادم ملت شده و زمان و وقت زندگی خویش را فدای آرامش مردم ایران کرده بود.

شهید جمهور، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در عمر کوتاه سه‌ساله‌ دولت سیزدهم، خدمات ارزنده‌ای را برای کشور عزیزمان ایران به یادگار گذاشت. از مشخصه‌های بارز رئیس جمهور، حضور میدانی در صحنه‌ها، حوادث و اتفاق‌های مهم بود. برای بازدید و نظارت بر امور استان‌ها سفر‌های بسیاری را در سال می‌رفت که حتی در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: «برای سامان دادن به امور استان‌ها نه تنها 3 یا 4 بار بلکه 30 تا 40 بار به آن استان سفر خواهم کرد.»

شهید جمهور فقید ایران در بین روسای جمهور پیشین، بیشترین سفر‌های استانی را در کارنامه‌ سه‌ساله خود دارند. اقدامات مرد خدمت صادقانه برای کشور قوی و سرافرازمان ایران در عمر کوتاه سه‌ساله دولت، بی‌شمار است که برای ارج نهادن به این مقام شاخص به تعدادی از این دستاوردها اشاره خواهیم داشت.

رشد اقتصادی مثبت 4 درصدی پس از 10 سال، جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی، کاهش نرخ رشد نقدینگی، سواپ‌گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان پس از 5 سال توقف، عضویت به‌صورت ناظر در سازمان‌ جهانی شانگهای پس از 15 سال، رشد 60 درصدی خرید گندم، کاهش نرخ بیکاری، راه‌اندازی کریدور شمال - جنوب، ارزآوری ترانزیت کالا در کشور، حذف ارز رانتی۴۲۰۰ تومانی و رفع موانع تولید، تسهیل مجوز کسب و کار، افزایش 30 برابری سرعت صدور مجوز‌های کسب و کار، رفع ممنوعیت واردات خودرو پس از 4 سال، انتشار اسامی بدهکاران بانکی برای اولین بار، جلوگیری از قاچاق گسترده آرد، اجرای نسخه‌نویسی اینترنتی بعد از 16 سال، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از 14 سال، پوشش 90 درصدی بیمه ناباروری‌، رونمایی از سامانه چک الکترونیکی‌، بهره‌برداری از 6 نیروگاه برق با ظرفیت ۱۰۲۶ مگابایت، ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی و فروش خودروهای رسوبی، افزایش تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در کشور و رفع مشکلات قطع برق، جلوگیری از فرار مالیاتی با شناسایی دستگاه‌های کارت‌خوان، افزایش 40 درصدی حجم تجارت خارجی، افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام مثل متروی پرند بعد از 18 سال، فرودگاه سقز بعد از 20 سال، آزادراه اصفهان - شیراز بعد از 13 سال و ده‌ها پروژه دیگر نظیر چالش‌های آبی از جمله این موارد است.

خبرنگار : دانش‌آموز، ریحانه سادات فضلی، نازنین زهرا سادات فضلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار