معاون آموزشی آموزش و پرورش رودهن در گفتوگو با پانا خبر داد:
اجرای روند اصولی، بابرنامه و تخصصی هدایت تحصیلی پایه نهم در رودهن
رودهن (پانا) - معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش رودهن از جریان اصولی و برنامهریزیشده هدایت تحصیلی پایه نهم در این منطقه در راستای ارتقای کیفیتبخشی آموزش خبر داد و هدایت تحصیلی را نقطه آغازین مسیر موفقیت و بالندگی دانشآموز برشمرد.
لطیفه علییوسفی در گفتوگو با پانا پیرامون روند هدایت تحصیلی در پایه نهم در منطقه رودهن بیان کرد: «از ابتدای سال تحصیلی، برنامهریزیها و کارگاههای کاملا تخصصی و فنی ویژه مدیران و مشاوران مدارس، سیاستگذاری و با مشارکت واحد مشاوره آموزش و پرورش به مرحله اجرایی در آمد. علاوه بر این مدیران مدارس بهصورت کاملا جدی، اقدام به برگزاری جلسات مشاوره خانواده و آگاهیبخشی و آموزشی پیرامون هدایت تحصیلی برای اولیا کردند و در ضمن این امر، جلسات آموزشی بسیاری برای دانشآموزان در مدارس برنامهریزی و اجرا شد تا با اطلاعات و دیدی جامع و گسترده در مسیر هدایت تحصیلی موفق شوند.»
علییوسفی مطرح کرد: «با توجه به آزمونهای مختلف هدایت تحصیلی و روند توسعه متوازن رشتهها ویژه دانشآموزان دختر و پسر در منطقه لازم است مدیران و مشاورا،ن فرآیند هدایت تحصیلی را کاملا رصد و ارزیابی کرده و با آگاهیبخشی، زمینه هدایت تحصیلی اصولی و درستی را برای دانشآموزان فراهم کنند.»
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین جریانات هدایت تحصیلی که ریشه در کیفیتبخشی آموزش دارد، توسعه رشتههای مهارتی است، افزود: «تمهیدات لازم در هفته مشاغل و دیگر مناسبتها در طول سال تحصیلی فراهم شده بود که دانشآموزان با بازدید از هنرستانها از نزدیک با رشتههای مختلف آشنا شده تا به این بُعد هدایت تحصیلی هم نگاه دقیقتری داشته باشند تا در صورت تمایل بتوانند وارد رشتههای مهارتی شده و پیشرفت کنند.»
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش رودهن خاطرنشان کرد: «با توجه به اقدامات صورتگرفته، جلسات هماندیشی مدیران و مشاوران با توجه به اهداف ستاد کیفیتبخشی آموزش منطقه و جلسات با مدیریت منطقه خوشبختانه به وضعیت آموزشی کلیه دانشآموزان پایه نهم احاطه داشته و میتوان پیشبینی کرد که تقریبا چه دانشآموزانی و چه تعدادی وارد رشتههای نظری و چه تعداد وارد رشتههای فنی با توجه به مقتضیات منطقه خواهند شد.»
ارسال دیدگاه