معاون آموزش و پژوهش دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
اجرای طرح نظارت بالینی در مدارس با هدف مشاهده فرآیند تدریس
اسلامشهر (پانا) - معاون آموزش و پژوهش دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح نظارت بالینی و حضور مدیران و سرگروههای درسی در کلاس درس معلمان خبر داد.
![اجرای طرح نظارت بالینی در مدارس با هدف مشاهده فرآیند تدریس](https://cdn.pana.ir/thumbnail/IrCr3buVXqdc/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHi351Qh2qWdMsAIKXaKdntA,,/+%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%B7%D8%B1%D8%AD+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3+%D8%A8%D8%A7+%D9%87%D8%AF%D9%81+%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF+%D8%AA%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3+%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%B4%D8%AF.jpg)
اکبر شیرزادی در مراسم اجرای مرحله استانی طرح نظارت بالینی مشاهده فرآیند تدریس که در دبیرستان دوره دوم شهید قاضی طباطبائی اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای جشنواره طرح نظارت بالینی، بهبود کیفیت آموزشی و فرآیند یاددهی و یادگیری در کلاس درس است.
وی بیان کرد: در طرح نظارت بالینی، مدیران مدارس و سرگروههای آموزشی، وظیفه دارند با هماهنگی و حضور در کلاس درس معلمان و دبیران و ارائه بازخوردهای هدفمند و نظاممند در جهت ارتقای کیفیت تدریس و فرآیند یادگیری به معلمان یاری دهند.
معاون آموزش و پژوهش دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشنواره نظارت بالینی، یک برنامه کشوری است، تصریح کرد: تعامل و تبادل تجربهای که با تکیه به جشنواره نظارت بالینی صورت خواهد گرفت باعث میشود که مدیران و معلمان، نقاط ضعف، چالشها و نقاط قوت تدریس را تشخیص داده و این تجربه را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت و در اصلاح فرآیند یادگیری آموزش پیشرفت خواهند کرد.
وی با اشاره به نحوه اجرای این نظارت خاطرنشان کرد: در این طرح که بهصورت کشوری اجرا میشود، صد درصد کلاسهای درس از طریق مدیران مورد بازدید قرار میگیرد و 20 درصد از کلاسهای درس نیز از طریق گروههای آموزشی و سرگروههای درسی در این فرآیند مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
شیرزادی در خصوص نتیجه این مشاهدات گفت: این بازدیدها و مشاهدات ثبت میشوند و بعد از ثبت این فرآیند، بازخوردهای لازم به معلمان و دبیران کلاس درس ارائه میشود و گروههای درسی و مدیران مدارس میتوانند برنامهریزیهای لازم را برای آینده داشته باشند.
وی با توجه به اهمیت نظارت بالینی افزود: مدیران میتوانند برای توانمندسازی و برنامهریزی جلسات آموزشی از طریق شاخصهایی که در فرمهای نظارت بالینی تکمیل کردهاند، آنها را نظارت و شاهد بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری شوند.
ارسال دیدگاه