مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت:

معلم برای تقویت خود به عنوان الگوی مناسب باید بکوشد

پاکدشت (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، گفت معلم باید بکوشد خود را به عنوان الگوی مناسب تقویت کند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم برای تقویت خود به عنوان الگوی مناسب باید بکوشد

محمد حسنی در نشست خبری هفته معلم درخصوص رابطه میان معلمان و دانش‌آموزان بیان کرد: درس دادن، بهانه‌ای است تا دانش‌آموز در کنار درس خواندن در پی نیاز روحی و روانی‌اش، پا را از محیط خانواده فراتر گذارد و وارد فضای گسترده‌تری به نام مدرسه شود و در آنجا بر دانسته‌ها و توانایی‌های خود بیفزاید. دانش‌آموز در پی سرمشقی کامل‌تر و تواناتر است تا با پیروی از او، خود را از نظر فضیلت‌های اخلاقی همانند او گرداند و از این نظر، معلم به سبب برخورد با دانش‌آموز، موقعیت ممتازی دارد و ذهن فراگیر دانش‌آموز پیوسته از تمام رفتار و گفتار معلم الگو می‌گیرد. بنابراین معلم باید بکوشد خود را به عنوان الگوی مناسب تقویت کند و به اخلاق انبیا و اولیا آراسته شود.

حسنی، رابطه سالم و جهت‌دار میان معلم و دانش‌آموز را از مهم‌ترین عوامل موفقیت معلم دانست و گفت: در واقع از وظایف معلم، برقراری روابط اجتماعی صحیح و سالم و آموزش آن به دانش‌آموزان است و یکی از اهداف آموزش و پرورش نیز همین مساله است. دانش‌آموز باید از طریق مدرسه و به وسیله معلم، اجتماعی شدن را بیاموزد و با کسب مهارت‌های اجتماعی مورد نیاز جامعه هم موجب موفقیت و پیشرفت خودش و هم باعث اعتلای جامعه‌اش شود.

وی یکی از لازمه‌های ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای معلمان و دانش‌آموزان را همکاری مردم و اصحاب رسانه دانست و عنوان کرد: مردم و اصحاب رسانه باید در ساخت و سازماندهی فضاهای فیزیکی و ایجاد مدارس جدید در سطح شهرستان کمک کنند. زیرا یکی از اهداف اصلی ما در آموزش و پرورش برای سازماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌ها این است که زودتر از تقویم و زمان حرکت کنیم. گرامیداشت هفته معلم نیز شامل برنامه‌های مهمی می‌شود که می‌توان به احداث فروشگاه فرهنگیان و نیز افتتاح باجه مخصوص فرهنگیان در بانک ملی اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم خاطرنشان کرد: برگزاری میز خدمت مسئولین شهرستان در اداره آموزش و پرورش، گلباران مرقد شهدا و نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدرسه شهید هداوند میرزایی، حضور مسئولین و فرهنگیان در مدارس شهری و روستایی، کنگره شهدا در کانون فرهنگی و برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان از برنامه‌های آموزش و پرورش در جهت تکریم و گرامیداشت هفته معلم است.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار