یک مدرس زبان انگلیسی در گفت‌وگو با پانا:

یادگیری زبان انگلیسی، توسعه دامنه درک ما از جهان و انسان‌ها از منظر یک زبان بین‌المللی است

رودهن (پانا) - مدرس زبان انگلیسی در رودهن، یادگیری زبان را یک جریان هدفمند، برنامه‌ریزی‌شده و تخصصی برای ورود و شناخت دنیایی متفاوت و توسعه دامنه درک از جهان و انسان‌ها از منظر شناخت و یادگیری یک زبان بین‌المللی دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۹۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری زبان انگلیسی، توسعه دامنه درک ما از جهان و انسان‌ها از منظر یک زبان بین‌المللی است

مهران بگلو در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی، نقش پررنگی در زندگی ما انسان‌ها ایفا کرده است و امروزه یادگیری زبان انگلیسی، یکی از نیازهای اصلی مردم به حساب می‌آید. چرا که تسلط بر این زبان، امکان مهاجرت به دلایل مختلف را راحت‌تر و امکان برقراری ارتباط با افراد سراسر جهان را فراهم کرده است. یکی از مزایای چشمگیر یادگیری زبان انگلیسی در عرصه کسب و کار است که نیازمند صحبت و مسلط بودن بر این زبان است و این روزها یک امتیاز و شاخص ویژه و کارآمد محسوب می‌شود. زیرا امروزه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان به دنبال افرادی هستند که در زبان  انگلیسی مسلط و متبحر باشند؛ چرا که تسلط بر زبان انگلیسی، داد و ستدهارا با افراد خارج از کشور به راحتی امکان‌پذیر ساخته و توانسته فرصت‌های شغلی را گسترده‌ترسازد.»

وی افزود: «علاوه بر تمام مزایایی که گفته شد، یادگیری این زبان در  ارتقای مهارت‌های زبانی فرد، اثربخش بوده و نقش آن در زندگی شخصی بسیار پرکاربرد است. در واقع زبان انگلیسی در باز شدن درب فرصت‌ها و ارتباط با دنیای بیرونی بسیار مؤثر است و باعث می‌شود در دنیای اجتماعی گسترده‌تر با دامنه وسیعی از ارتباطات اجتماعی، پیش روی فرد قرار می‌گیرد که قطعا باعث رشد و ارتقای هویت شخصی و اجتماعی فرد خواهد شد.»

بگلو ادامه داد: «یکی از سوالات متعددی که از سمت زبان‌آموزان مطرح می‌شود این است که چقدر زمان برای یادگیری و مسلط شدن به زبان انگلیسی لازم و کافی است که در واقع پاسخ قطعی‌ای برای این سوال وجود ندارد. چرا که این مساله مربوط به تلاش‌ها و استعدادها و توانمندی‌های خود فرد است که چقدر وقت برای تمرین و یادگیری زبان اختصاص می‌دهد و برای درک و فهم بهتر زبان انگلیسی از چه شیوه‌هایی استفاده می‌کند. بنابراین قاعدتاً شیوه‌های هر فردی متفاوت با دیگری است و به همین دلیل نمی‌توانیم مدت زمان مشخصی را برای همه افراد مشخص کنیم که در چه مدتی می‌توانند در  زبان انگلیسی مسلط شوند.»

بگلو ادغان کرد: «امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تاکتیک‌های زیادی برای یادگیری فراهم شده است. مکالمه همیشه یکی از روش‌های قطعی در افزایش سطح زبان انگلیسی بوده است. برنامه praktika که مانند هوش مصنوعی عمل می‌کند این امکان را فراهم کرده که با دادن یک موضوع به آن توانایی برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشد و بتواند ساعت‌ها در رابطه با موضوع داده شده به آن گفت‌وگو کند اما روش‌های دیگر برای افزایش سطح زبان، گوش دادن به پادکست پیشنهاد می‌شود که البته باید متناسب با  سطح دانسته‌های فرد باشد. گوش دادن به فایل‌های صوتی موجب می‌شود تا زبان‌آموز با کلمات، عبارات و تلفظ آن‌ها آشنا شود و آن‌ها را مدت‌های طولانی به خاطر داشته باشد. یکی دیگر از روش‌ها تماشای فیلم‌های انگلیسی است؛ زیرا باعث می‌شود زبان‌آموز با اصطلاحات و ساختارهایی که در مکالمه می‌شنود، آشنا شود و به درستی از آن‌ها استفاده کند. علاوه بر آن تماشای فیلم تاثیر بی‌نظیری در لهجه دارد که بسیار مفید و ثمربخش عمل می‌کند.»

این مدرس زبان انگلیسی نیز تاکید کرد:« نکته حائز اهمیت این است که خیلی‌ها معتقد هستند می‌توانند زبان انگلیسی را به صورت مستقل  و یا با تماشای فیلم و پادکست‌ها و کتاب‌های  مختلف یاد بگیرند،  روشن است که تمامی این کارها، ابزارها و تاکتیک‌ها در پیشرفت زبان‌آموزان قطعا نقش تاثیرگذاری خواهد داشت اما تمام این روش‌ها به سطح ارزشیابی  افراد بستگی دارد. منظور این است که تمام این تاکتیک‌ها و روش‌ها  برای فردی که در آغاز مسیر یادگیری  زبان است و می‌خواهد  گام‌ بردارد، قطعا  در مراحل ابتدایی است پیشنهاد نمی‌شود که فقط با تکیه بر شخص خودشان در مسیر یادگیری و پیشرفت زبان‌آموزی قرار بگیرند، زیرا نه تنها مطلب زیاد و خاصی  یاد نمیگیرد بلکه باعث می‌شود از یادگیری زبان انگلیسی سرد و منصرف شوند. توصیه من به علاقه‌مندان زبان انگلیسی این است، افرادی که قصد دارند زبان را از ابتدا شروع کنند نیازمند آن هستند که حتما تحت نظر  فنون تخصصی  یک مدرس باشند تا بتوانند با شیوه اصولی کار آشنا شوند و سپس برای افزایش و ارتقای  سطح زبان خود از منابعی نظیر پادکست و ویدئو استفاده کنند که قطعا در این بسیار مفید خواهد بود و نتایج درخشانی ثبت خواهد شد.»

این مدرس با تجربه و متبحر  تصریح کرد:« همیشه مسئله این بوده است که بین کلاس‌های آنلاین و حضوری کدام را انتخاب کنیم، در واقع هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. یکی از خوبی کلاس‌های حضوری محیط رقابتی و تشویقی بین افراد در حال یادگیری ایجاد می‌شود و قطعا این امر باعث آثار و نتایج مثبتی به لحاظ کیفی و کمی بر آموزش‌ها و یادگیری‌های زبان می‌شود، اما مزایای کلاس های آنلاین هم میتوان این باشد که احساس راحت‌تری در آن وجود دارد و نیازی نیست برای رفت و آمد وقت گذاشت. همونطور که امروزه بنا به شرایط، افراد معمولا با کمبود وقت روبه رو هستند،  همین باعث شده است خیلی از افراد کلاس‌های آنلاین را به حضوری ترجیح دهند که به طور کلی  در میزان بازدهی و اثربخشی تفاوت زیادی بین کلاس‌های حضوری و آنلاین وجود ندارد و افراد بنابه شناخت شخصی از ویژگی‌های خود و شرایط اجتماعی خود می‌توانند هر کدام از دو مزینه حضوری یا مجازی را انتخاب کرده و در مسیر یادگیری هدفمند زبان قرار بگیرند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد:« بسیاری از افراد بر این باور هستند که یادگیری زبان کاری دشوار و سخت است، درست است که هرکاری سختی‌های خودش را دارد اما فقط کافی است که هدف گذاری کرده  و وارد عمل و اقدام شوید  و  در  این مسیر یادگیری قرار بگیرید و قطعا  مهم و کلیدی است که  برنامه‌ریزی دقیق را در پیش رو داشته باشید و برمبنای اهداف خود حرکت هدفمند و پرانرژی داشته باشید.

خبرنگار : مهدیس هدایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار